Tere kena keskpäeva kostab.Ja kaeb koos oma lumivalge sülepitsuga telkust 39.Tartu maratoni ja lõpetamist.Norralane Anders Aukland teist korda,tänavu 6500 osavõtja seast Tartu maratoni autasustamispjedestaali kõrgeimal astmel. Ja nagu ta Priit Kuuse reportaazi lõpus kinnitab, tuleb ka tuleval aastal sel hästikorraldatud võiduajamisel osalema.Kas nüüd meile, eestlastele, peaks ronima jänes püksi.Kuna täna õnnestus 63 km pikkusel murdmaarajal eestlastel tulla vaid 8.kohale nagu Priit Narusk või üheksandaks jäänud Andrus Veerpalu.
Kes kohe-kohe stardib läbi Helsinki taliolümpiaheitlusele Vancouverisse ning üritab seal nädala pärast medalijagamisel kaasa rääkida.Ju hoidis võhma ja tegi ühe lisatrenni sel äsjalõppenud maratonil.Kus juba paljud meist temalt vist juba medalivõitu ootasid.
Lumetormi ootasime ju kah,kuna oli hoolega tõotatud ja ähvardatud-hoiatatudki.Aga juhtus nagu kauaoodatud eurorahagagi ilmselt läheb. Et ootused-lootused on paljulubavad.Siis aga selgub vaid,et polegi teist õieti.Juhtub see,mida paljud täna aimatagi ei oska: peaministri jutumull eurorahaga õitsele puhkevast riigist lõhkeb pauguga-ja kõik inimesed lähedalt ja kaugelt saavad pildi selgeks ka Eagle Visioni abita (pole reklaam) sest näevad,kui napiks jäävadki on meie sissetulekud tõeliselt.Nagu on asjatundjate poolt juba öeldudki: nõutakse põhjamaade töökultuuri ja -tulemusi,ent makstakse Somaalia palku...
Loomulikult on palganumber seotud töötootlikkusega,kuhu tulekski panustada kuna me enam transiidiriigina läbi ei löö. Ent kas ei tuleks teha suuremat panust vana kaubatee traditsioonide ning võimaluste ennistamisse,kuhu me hansalinnade liidu kaudu edukalt tagasi pürgida võiks.
Jätsime täiesti lohakile meilepakutud võimaluse;:vähese rahaga olla lõpp-punktiks Via Baltikal,arendamaks Poola transiidikoridori finaali.Pärnus on linnast möödasõit ja ristmikudki suht korras, jäänud vaid pisiparandused jõudmaks Kanama viaduktile Tallinna ringteel. Kust pääsebki pea otse Muuga sadamasse piki "suurt ringi ümber linna".Natike sõnumi kallal näppimist ning promotööd vedajate hulgas -pole ju vaja enam müstilisi ressursse loomaks ja valgustamaks ladusa liiklemise võimalusi ning tagamaks kaupade vaba vool.Pelgan,et just eestlase loomusesse on kõik takerdumas."Miks nad tulevad meie õuele laamendama?" oleks põhimotiiv.Kui meenutame lõputut vaidlust,kas raske veerem, kaubaautod tohivad linna siseneda piki Saku-Männiku-Pärnu mnt trassi või kasutada Kadaka pst-Mustamäe varianti, jättes kõrvale laiendatud-korrastatud Vabaduse puiestee.Selge ju,et mitte keegi ei taha raskeveokeid oma kodumaja akende alla mürisema. Aga sõbrad,kaubavood ei peagi läbima kesklinna!Miks sinna üldse kippuda,kui üks ringtee olemas ja teisegi,linnasisese, teekond eskiisidel maha pandud.
Väikesest teenistusest siit-sealt koguneks suur transiidibisnis. Nagu ka vaidlusküsimus:kas vene rööpmelaius või Euroopa-mõõduline raudtee? Praegu kisubki asi sinnapoole,et pääsemaks liikuma arenenud maailma suunas,vajame vanale lisaks(kõrvale?) juba uutki.Kaubarongidele.Miks unustame,et kallist ja põhjalikku hooldust vajavad ju mõlemad? Endine,amortiseerunu,küll rohkem. Vene raudtee kasutamise jätkumine on väga vajalik,sest sel suunal-endise murdmatu liidu riikidesse kaup muidu ringlema ei pääsekski. Ja keegi neil mail midagi uut tegema ei hakka. Pole mõtet ega ressurssegi.
Minu küsimus:miks mitte rajada ümberlaadimisjaamu,kus plommitud-suletud 20 t merekonteinereid kaubaga lihtsalt ümber tõsta kitsama rööbastee platvormvaguneile? Transpordilogistikud peaks ütlema oma kaaluka sõna,tehnikaajakirjaniku mõttehaardest jääb siin vajaka.Või olen lihtsalt vähelugenu tänu invapensoka piiratud maailmapildile?
Leidke endilegi meelisala ja arendage teemat kui hullud!
Mida rohkem infi käsnadena endisse imate,seda parem.
Olge meheks -aga mitte minu naisele!
vana kuldparool,aga smookab tänagi easte.
Häid elamusi suusaradadel.
Eksiiljärgusportlane murdmaarajalt
teie Neemo E. Poldre
P.S.aga legendaarne David Klass oli ikka mu parim treener!
Sunday, February 21, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment