Friday, February 12, 2010

EestiPoiss

tere kallist reedeõhtukest,hüüatab.Ja küdevat kaminat parimaks sõbraks peab,sest kümme kraadi miinust ja lumetuisk õuel möllab. Kuigi sel nädalavahetusel uunikumide talirallil kihutatakse ja kui laupäeva õhtul kusagil kenas külakeses, majutuspaigas tulivett manustatakse,oleme meie pere ja parimate sõpradega-kes pole mitte mu kamina-laadsed,aga muidu soojad ja südamlikud, sel jahedal veebruariõhtul pesamuna Beriti kodus Haaberstis sünnipäeva tähistamas.Ei saa mina-mees tänagi pisukese meediamonitooringuta. Äripäev pühendab ohtralt leheruumi uuriva ajakirjaniku produktile: avastamisrõõmust pungil loole Tallinna Äripanga teemal.Kui paremat taolist sügavutiminevat lugu tänavu ei tule,kuulub suht tundmatule kirjatsurale järgmine Bonnieri preemia.Sest õrna ja hella teemat avades on tuvastatud,kuidas suure ülejõenaabri paar firmat ning kaageebee ohvitserid selle sm.LiBre ajal,90ndail sündinud kontori. Targu ja tasahilju kopsakat raha liigutava rahandusasutuse, püsti panid. Uputades niidid osavalt Briti Neitsisaartele,Küprosele jm salapärastesse paikadesse,kus maksuparadiisid õilmitsevad. Põhitegijaks panga loomisel oli Kremli meeste suurtegija Almazjuvelireksport.Selle nõukogu liikmeist kolm roolivad suurt bisnist,mis müüb vene kulda ja teemante vihatud kapitalistidele. Nüüd läbi Eesti,millist trassi kasutas ja süvendas juba suur kikkhabe Uljanov. Muljetavaldava summaga opereerivad mehed:kolme miljardi USD eest aastas.Kavalust asjaosalistel jagub: kõik väikeaktsionärid, keda Äripäev tuvastas, omavad napilt vähemat osalust kui ühele lubatud 10 %, mille puhul pangaseadus ei nõua isiku tausta ja tegevuse kontrollimist. Kas pole tegu rahapesu või musta äriga.Salapärase ja saladuseloori katte all diilide toimetajad on valinud käilakujuks Enn Veskimägi,meil omaaegse tuntud direktorihärra.Suur äri kulgeb nö sordiini all-sest neil meestel on õigus müüa läbi Tallinna Äripanga isegi kulda Vene riigireservist(!?)
Pojukesed stardivad oma mänguautodega mu kamina eest.Kas Mimmi autokoolis on täna sõidutunnid,küsin.Ja Patrik annab starti-"Mina scitaju:One,two,three!" Mimmi on nii tähelepanematult pojukestega mänguhoos,et ei märkagi polüglotist noorsandi pisiveidrust elik koodivahetusi,nagu mulle suurkoolis õpetatakse.
Minu küsimus:kas Eesti NSV KGB ohvitser,keda mina omal ajal abistasin Ladale nelja protirehvi ostuga läbi oma tööandja oma nimele,on kah ses pangaäris? Siis on tal mulle auvõlg tasuta-võiks mindki oma hämarasse ärisse kaasata.Kui Teimanni-poiss palus todasama Autoteeninduse julgeoleku-kuraatorit abistada tema mures, et mehike soosivamalt suhtuks, kui väljasõiduviisat vajatakse. Aseminister viseeris rahulikult mu avalduse,misjärel TAV 2. filiaalist need kummid välja ostsin ja talle üle andsin. Tema raha eest muidugi liigutasin rehvikaupa.Ja polnud lootustki,et kombekohane määrdevedelik:Armeenia kolmetärnine oleks omanikku vahetanud(?) Vaid mingi ebamäärane vihje libises tal üle huulte,et kes teab mis asjaoludel teinekord saatus kokku viib...Unustanud olen,kas oli Kolobov või Kolesnikov,aga asjaolud meid enam kokku ei viinudki.Sest enne jõudis Gorba Miku Vene impeeriumile sirbi ja vasara sisse lüüa.
Auu,sm Kolesnikoff!Kui äripangas kulda liigutad,helista ja räägi mind ära,et tankisti vajad.Minu nimel võiks Kaimanisaartel küll üks Ltd asuda.Kui selle eest Herman Simmiga ühte kongi ei majutata.
Ja üldse:liikuge pikkade sammudega raha poole.
Sest vaid siis olete asised-muidu asjatud.
Parimate lumiste tervitustega
teie Neemo E. Poldre

No comments:

Post a Comment