Thursday, August 26, 2010

EestiPoiss

naases just Pärnamäe grillist ning järgnevast peielauast Pirital, kus tegelesime pere ja sõprade ringis vana hea kolleegi Valdur-Tiit Telliskivi elik Suurpaneeli või Savikivi ärasaatmisega viikingite kombel: põletusmatusega,et kunagi hiljem puistada ta tuhk Läänemerre nagu oli lahkunu viimne soov.Mulle oli huvitav kohtuda ta perega,keda tundsin aastaid tagasi.Poeg Waldur oli kasvanud äratundmatuseni suureks,nagu oli raske tunda ka pesamuna Krõõta. Ulla-Mari oli kah teistsugune, teenib leiba englishit õpetades ning meenutas, kuidas olin teda lapsepõlves hoiatanud õunaseemnete söömise eest- siis hakkavat kohe õunapuu kõhus kasvama(?)
Samas olin plixidele promonud jäätantsu oma Volgaga,mis jätnud kustumatu mulje. Kuis suur auto keerutab liuvälja-sarnasel teel.
No mida ma,väsimatu humorist,küll ei teinud,et lapsukestele muljet jätta! Lausa piinlik kuulda. Samas oli juttu ka,et ma olnud Telliskivi pere jaoks omamoodi sohvrilegendiks(?)
Mulle meenusid paar seika lahkunuga koostöötamise-päevilt. Kuidas ta mind noomis kui olin Mägra Märdi palvel sõitnud tormisele merele Kiideva lahes hoolimata me elude ohtupanekust.Valdur teatas karmil, vastuvaidlemist mittesallival toonil,et paadikapten otsustab ise-mitte ei kuula reisija palveid(!)Oli ju me EAL kalameestetiim kõik sadamas laterna all reas kui tormiselt merelt vaevu-vaevu naasime. Kunagi varem ega hiljem polnud Valduril üldse põhjust mind kasvatada. Kaasa Maretit kutsus ta Mariks või Varvaaraks kuidas tuju oli.Muugi sõnakasutus oleks erutanud keelekorüfee Henno Meristet, kui too oleks pakkunud meile seltskonda(!) Mulle mõjus see loominguline õhkkond sedavõrd,et heitsin rooli ja kogu oma sohverdamise nurka ja siirdusin ajakirjandustööle.Mis,nagu selgus, polnud üldsegi keeruline ega kontimurdev.Pigem huvitav ning pingetpakkuv.
Sama võiks öelda ka piloodiameti kohta.Juba teistkordselt sadas Tallinna Lennuvälja rajoonis maha Poola veoselennuk.Esimene AN potsatas talvel Ülemiste järvejääle,eile sadasid õhkutõusmisel alla järgmised Poola kotkad,nagu printmeedia kinnitas.Mitte see pole tavatu,vaid formuleering: piloodid katkestasid õhkutõusmise(?)Miks poleks üllatav,kui mõne lennuki allakukkumiselt väidaks surematud sõnameistrid järgmist:piloodid katkestasid lennu?
Vaadake ette,et teie lend ei katkeks
soovitab metskapten,elukunstnik
Neemo E. Poldre

No comments:

Post a Comment