Thursday, August 5, 2010

EestiPoiss

peab täna taas tõdema,et meeldiv on kohtuda soojade,sümpaatsete ja osavõtlike inimestega nende tööpostil.Nagu eilegi,kui oli mul vaja Pensioniametis vormistada puudetoetuse jätkamine.Päev varem oli üks mees passinud järjekorras kaheksa ja pool tundi.Aga ma sain vähema kui neljaga. Ja isegi siis sattusin osavõtliku spetsialisti Sirje Platonova boksi, kes kontrollis arvutis asjade seisu ning pakkus,et vormistab tähtsa paberi kohapeal.Esimese hooga arvasin, et ehk ei tasu -kui paneme koma valesse kohta,ei tule mingit toetust. Sest kord, paar aastat tagasi, kiskus mu perearsti poolt esmatehtu kiiva-puudetoetus kadus. Alles pärast mu linnaosa sotsametniku abi ja sekkumist/vigade parandust sain asja korda.Asjatundlik ja kompetentne daam,ju filosoof Platoni sugulane,vormistas kõik küsimused patsiendi, s.t.minu suhtes korrektselt,selge poolehoiu ja täieliku mõistmisega. Lahkudes tänasin ja ütlesin,et meeldiv,kui sotstööd on õppinud ja teevad sooja südamega inimesed! Nüüd jäi nii,et sünnipäevaks ehk kahe kuu pärast saan teatise vanaduspensioni kohta ja ajan asja edasi. No kas pole kummaline mõelda,et selline vanaonu-iga juba kukile roninud?
Minu tänaseks hooleks oli väisata Männiku firmat EuroMAZ,kus peamees Vitali Volkovilt uurisin, mida komandör teab BelAZide maaletoojast,kes peab asuma riigihankevõitlusse müümaks Eesti Energia kaevandusele 50 mln eest võimsaid kallureid.Sest vastav poksiheitlus oli tänases Postimehes,kus mulle tundmatu lehemees oli kehvasti valgustanud kogu toimuvat.Teadis küll,et valgevene kallur 30 prossa soodsama ostuhinnaga,kuid polnud uurinud muud tausta, näit. vastulauseid väiteile,et teenindamine hirmkulukas on ja et hiljem kallurveod hoopis ebasoodsaiks kujunevad.Päris ühene see tõde küll pole-kui kaevandajad peavad muretsema seoses uue tehnikaga kogu seadmepargi uute autode hoolduseks ja diagnostikaks, siis võib kulude e. autovahetuse-üldsumma senise automargi kasuks pöörduda.Seda kavatsengi hommepäev uurida,sest omandasin müügijuht Aleksei Volkovilt vastava andmebaasi.Ka näitas Aleksei mulle oma arvutist osakest vene moodsast huumoriklassikast,pärisnaljakat tohtrifilmi "Internid", mis ilmselt saanud tõuke Kiirabihaigla jms naljalugudest, kuid ehtsais slaavi naljade kastmes-no naera puruks!
Naljast kaugel aga oli see tõsiasi,et Nõmme turu R-kioskis tuvastasin: olin jälle Eesti Loto toetajaliikmeks-kummagi piletiga null võitu. Kenoga normull kodanik ei jamagi-katsetasin ja heitsin ammu kõrvale. Kahe ülejäänuga ikka tulnud vahel mingid sümboolsed tähelepanuavaldused: kord seitse,kord kaheksa sajalistki.Miks tänane valus laks südamesse läks: olin just mõelnud,et kui tuleb võit mis on võit, võtan rendile kino Võit ning rajan sinna kõige klassikalisemate tummfilmide kino.Orkestrikast vaja vaid lahti võtta ja restureerida, et saaks muusikat esitada kui linal tegevus toimub. Charlie Chaplin meelitaks kohale mõnedki saalitäied minu Nõmme vanemaid asukad. Palju neid enam elus ongi,kes veel kino hiilgeaegu mäletavad? Ent minu noorusaal oli kinos käies ikka kuuekümnendate alguseski see imeline orkestrikast e. -auk saali ees, kus kinolina rippus. Huvitav,et mu koduküla kõige esinduslikum maja, vist Robert Natuse projekt, täna kasutult seisab.Kui nukker mälestus möödaniku Nõmme hiilgusest.
Kultuurilaineil miskipärast täna liuglen.Päeva alustasin sellega,et helistasin Edelaraudtee kõneisikule ja pakkusin,et kui laupäeval, 7.aug.kukutakse talgute korras värvima auruvedurit Kaspar,kutsutaks kohale Kaspar Jancise ansambel Kriminaalne Elevant nagu eilses mäejutluses pajatasin. Hääl meelel selgitas too noorsand,et temal Apelsin juba kutsutud, kuna tuttavad poisid eesotsas Nuudi Antsuga seal mängivad.Ja kuna olin öelnud sissejuhatuseks ja vabanduseks,et mu klubi liikmeil hobiks kah vanasõidukite taastamine,jutles üpris rõõmsais tooneis.Lihtsalt lambist haarasin mõtte pähe ega teagi kui pingeline on Kaspari esinemisgraafik.Ent loodan,et kui raudtee jorssidel mingi uus action käsil,meenub neile minu kõne ja elefant pääseb kriminaliseerima.
Suhtekorraldaja
ja PR-mees ei väsi,eks?
Parimatega
teie Neemo E. Poldre

No comments:

Post a Comment