tahestahtmatult eilsesse päeva kiikama peab. Esmalt muljetaks kuis meil sujus Kofkini Meriton Hotel,is vene meediaklubis Impressum kohtumine ajalooprofessor Boriss Kovaljoviga. Teemaks kõiki huvitav
"Kollaboratsionismi anatoomia".Minu tähelepanek,et Moskva ja Piiteri inimesed on haritumad ja avatumad leidis kinnitust siingi. Kui küsimustevoorus minu vana kolleeg Irina Ristmägi tulistas,et miks külaline ei käsitle punavõimu kaasajooksikuid-lakeisid viimase okupatsiooni ajast,põikles mees kõrvale,öeldes,et punavõimu tegevus siin ei vasta klassikalisele käsitlusele okupatsioonist(?)Mis on ju üldteada-derzaavainimeste seisukoht pagemaks ausast väitlusest. Oli ka põnevaid seiku natside okupatsiooni päevist kui terved toimetused maalehti Venes ja Valgevenes läksid üle natside poolele ja kukkusid vana Aadut ülistama.Kindral Vlassovi roll ajaloos olnud nii ja naa,olenevalt kustpoolt vaadata.
Olnuks auditoorium rohkem eestimeelsem,võinuks küsida:miks punavõim lõi kõik eeldused,et Aadu poisse võeti Ukrainas,Valgevenes ja siin baltimail vastu kui sõpru,inimlikke sõjardeid? Vabastajaid? Ja kes peaks selle eest vastutust kandma?
Küsimused olnuks vastatavad,aga vastused tulnuks küsitavad nagu ikka.
Nagu iga kunstniku elus saabus eile lõpp ka mede Liiza sinisele perioodile. Kui Mimmi kukkus sinist esikuaknaraami ja -uksepiitu pruuniks käitlema. Aeg ka juba:suve nukker lõpp on käes,ilm vaid 15...20 pügalat üle nulli.Libauudistes tõdeti,et Eesti kuuma õhu müüjad saavutasid kvootide loovutamisel häid tulemusi-soe õhk puha müüdud ning nüüd võib vaid jahedamaks minna...
Pojukeste huumorit kah.Eile näitasin neile,kuis üks külamees oli oma Lõuna-Eesti lehmalaudast teinud automuuseumi.Ootasin juba aastaid, et soomlaste eeskuju siia maanduks.Helsinki lähiümbruseski ju neid hulgem.Kaugemal vaid soliidsemaid olen väisanud. Avasin internetiakna.Pojukestel oli ülisuur huvi lauta kokkukogutud jänkiraua vastu.Nähes seal Chevrolet Camarot,tähendas Patrik üllatunult:see võtab ju pallju bensiini!Jutt õige,noormees,polnud mul muud öelda...Miskine nurgateadur pakub tõepähe messidzit-leheuudist,et Mikihiiremaa tohutu,kohati ülisuurgi raskemaasturite müüginumber olla seotud rahva ülekaalulisuse järsu kasvuga(?) Millal keegi kukub väitma,et neidiste huvi kaotada süütus just limude tagaistmeil (üldlevinud komme 50...60-ndail)sundis toona autofirmasid kasvatama maanteeristlejate tootmist? Võttes aluseks mõnegi suvalise eluseiga võite ju sellegagi siduda midatahes.
Midagi ka kodumailt.Minu esialgset arvamust/hinnangut surmamaantee kiiruskaameratele kinnitab ka kolleeg,Autolehe uus toimetaja Tõnu Korrol.Juba neli kuud autojuhte kimbutanud-trahvinud ning hoogsalt riigikassat täitnud kaamerad pole suutnud kuigivõrd paremaks teha 186 km peal kulgevat liiklust.Oligi arvata,et kaamerapelgurid koguvad endi taha pikad ohelikud sabassörkijaist,kes ühel meeleheitehetkel muutuvadki ablaste pildimasinate söögiks ning kassategijateks. Tõnu kutsib selliseid"trahvide väljameelitajaiks", venijatega peaks hakkama tegelema politseipatrullid,leiab ta.Minu remark:See töö nõuab palju mõttetegevust ja asjast arusaamist.Meie mentidele, põõsaist "föönitajatele" pole see jõukohane,ajukurdu asendav vormimütsirant ei võimaldaks. Lõppsõna paneks ehk mõtlema iga seks võimelise olendi:
"Esmalt tuleks politseil koos maanteeametiga Tallinna-Tartu maanteel liiklus normaliseerida,veenduda kiiruskaamerate töö tõhususes ning ja alles siis hakata neid üle Eesti levitama".Ent meil hoopis teine eesmärk on:paigaldada mõned kaamerad ka Pärnu ja Peterburi maanteele ning seeläbi hoopis trahvimiljonite hulka mitmekordistada.Omariiklus on hädaohus,Tõnu! Trahviraha ei haise!
Toetage teiegi kuis jaksate.Kasvõi läbi alkoaktsiisi kui autot või juhiluba pole.
Viinakuu koputab uksele.
Parimatega teie metskapten
eruautojuht Neemo E.Poldre
Tuesday, August 24, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
All good wishes from an Italian who arrived here just surfing.
ReplyDeleteThank you.but can you really understand estonian?
ReplyDeleteE.P.