Thursday, September 30, 2010

EestiPoiss

Täna tahaks kiita kaunist päikeselist sügiskuu lõpupäeva ning iseenda toimekust. Kuigi mu elu on lõppenud- aga päevad jätkuvad,ei saa ma visata karku alt ning pikutada päevapaistel koos veikse nässuga, oma pitsukezega. Vaid tuli suunduda keskpäevaks Laitse ralliparki koos klubivenna Leoga,kes paari nädala sees juba teistkordselt suutis avaldada muljet oma hiljutiste autoostudega. Klubikoosolekult veeretas ta mu kodutreppi tumepunase Fiati-mahtuniversaaliga, täna sõitis ette Mersu G-wagoniga nagu minulgi oli,kuid uuema (1999) ning etema varustustasemega: nahksisu pluss valuvelg, täiskomplekt "karjapuskureid" ja katuseluuk.Yllari poole laekusime pooltunnikese jagu varem,libistasime kohvi ülal baaris kuni peremees tuli. Sissejuhatuseks tutvustas Leo oma autoparki ja näitas Pobeda materjale, kuna ralli-isandal kah vana Pobi haavade lakkumine ees. Pärast garages selgus,et päris kobeda riista on ta saanud,plekid sirged ja võõraid pulki polnud ligi.Isegi salong oli originaalis ja rikkumata. Sama võis öelda ka kõrvalepargitud GAZ-24 kohta. "Pärlite" jaoks oli eraldatud kolm boksi,seal seisid tõelised autokaunitarid-veteranid. Kuni ükskord suudan pilte paika sättida,niikaua peate kannatama.Praegu jätaks saladuseloori varju. Kuna,nagu öeldud, mu elu lõppenud on,aga päevad jätkuvad-pakkusin mõtteid mida Laitse baasi najal teha võiks:
Rallisõprade Klubi-kus noortele rallihuvilistele,kes siinsel rajal sõidukoolitust saavad,vestaks oma rallimälestusi meie korüfeed. Putmaker,Soots,Tammeka,Kulgevee,Raidam jt,ka nooremad: Aava, Märtin jpt. Ka Kristjan Svirgsdeni filmi talirallist tasuks näidata, mida minu a/ü toetuse rahadega finantseeriti ja kus mina olin operaatori sohver kogu taliralli aja. Ka Indrek Ilometsa ja Rein Luige kauneid ralliülevaateraamatuid peaks siin tutvustatama. Sõnaga:tööd on oi-kui-palju.Ja kuna Soomes on edukalt käivitunud sari nostalgia-ringrajasõite vormeliveteranidele nimega "Eläintarha-ajo" ning tänavusuvel tehti lõunanaabrite pool samalaadne Bikernieku-võidusõit. Siis võiks ka Laitses muuta traditsiooniks tänavusuvine rallimeistrite jõuproov. Kus osalesid legendaarne Stasis Brundza jpt. omaaegsed rallitipud.
Niipaljukest rallispordist. Veteranautodele võiks korraldada Laitse stiilipäevad üldnimega Old Car Fest,kus vanaautoomanikud oleks oma auto eale vastavalt riides ning kuulaksid lossipargis autosid näidates nende aastate muusikat mil sündisid nende plekist sõbrakesed. Laitse loss ja selle park oleks kui loodud taolise stiilipeo tarvis, vanad autod baseeruksid Laitse rallipargi aladel ja rahvas saaks seal ööbidagi,kes pole pealinnast.
Minu arvates elavdaks selline klubiline läbikäimine kogu Eesti vanaautoelu.Kuidagi eraldi me siin oma väikeses riigis nokitseme: Tartu Levatek omaette, pärnakad omaette, Pärnumaa veoautomehed kah justkui sektsioonis-eimingit ühistegevust peale noore Sirki Nõmme Lustisõitude.
Leole jäi tänasest hommikust ülihea mulje ning peab plaani,kas tema kullafondist näiteks siseminister Pugo GAZ-14 ning veoauto Tempo võiksid seista hoiul Yllari loodavas/pakutavas autohotellis,kus publikule vanaaautode väljanäitust serveeritaks.
Mina veaks siin otsad kokku oma pensionijahi-teemaga.Lähen mina siis Duracelli-jänesena uue patarei mõjul lühihüpetega Lembitu uulitsasse kus Sotsamet paikneb. Kell kukkus juba poolt viite,aga valvurihärra teatas tööpäeva lõppemisest. Mina sedastasin tõika,et oma kodulinnas matkamise korraldusi täidan ja ametkondi väisan miska raha ning rikkust koguda, pinsisummat kokku saada.Mehel kohe kahju ning et mõni daame juba jopet selga veab,tema kohe ühe otsib. Tuligi tädike,kes kuulis,et uuriv ajakirjanik saabunud on ning kohe purustab müüdi e-riigist.Ja et ta häbeneb oma Maalehe lugejaile pakutud valejuttu e-riigist, mida pole ega tule. Nojah, häbipuna palgel too siis arhvaaritädi välja otsis, kes seletama:mis nad räägivad,meilt Pensioniametis esindaja istub,kes kohapeal teie avalduse vastu võtab ning ülesande teid jooksutamata lahendab. Tervisesportlasele jooks kasulik on: alandab vererõhku,pareerin mina. Ei tohiks nullist kõrgemal ollagi-muudkui siban, naeran vastu. Ja nii,huumoriga pooleks,mu mure laheneski.Avaldus võeti vastu ning 1999 aasta sotsmaksu-papri koopia andsin kah ligi.Sealt oli näha,et kuigi tolle aasta miinimummaks olnud 4,5 tuhat,oli minult saadud 25 tuh(?) Hea,et oma nö arhiivist kogemata tolle papri hommikul näppu leidsin.
Pall on nüüd tädikeste käes
näis, kas minu väravasse löövad?
seniks kõige paremat
teie Neemo E.Poldre

No comments:

Post a Comment