Thursday, January 28, 2010

EestiPoiss

tervitab ja õnnemängu lainel jätkab.
Loteriijutt,mille eile sisse juhatasin,on kindlasti nende Nigeeria petukirjade uue leveli tõendus.Kuna inimesed enam ei läinud liimile kirjade peale,mis teavitasid niggerite maal leiduvast ülearusest rahast. Mille kättesaamiseks tuleks teate saanul kiiresti tasuda nt viiendik oma vastsest miljonist US dollarist.Nii et mitugi ullikest luti suhu võtsid ning kräsupäistele sulleritele palmi alla palju pappi pillasid/füüri lasid.Siis, pärast afääri paljastamist meie, valgete ullikeste ind rauges.Koju tulnud mõistus ütles : ära ole ometi nii kergemeelne! Nüüd on neegused,briketikutid,lugu edasi nuputanud ning võttes endile varjunimedeks Mr Alex Jeferson ja Nelias Jaqueline ning Gary Smith Jr., asusid hoopiski mind (?) õrritama.Pakkudes meilitsi mesikeelselt, et nende väidetavas BMW promofirmas Londonis loositud väidetavalt välja bemumaastureid X6. Ja et mina olevat üks kümnest winnerist,kes finaali pääsenud.Hiljem küsiti juba täisnime, postiaadressi, perekonnaseisu, sugu ja ametitki.Mängides kassi-hiire mängu nende söekotikestega palmide alt olin arvamusel,et minu isikukoodi ja krediitkaardinumbrit nad küll ei saa. Ja muudkui ootasin va magusat rahaküsimise-hetke.Mis ei jäänud tulemata. Et kui soovin 48H delivery,pean köhima karvajalgadele total 500 GBP, kui aga piirdun 74H delivery-ajaga, pääsen 320 GBP maksmisega. Seepeale vastasin end mr.Alexi nime all varjajale,et mulle 100 eurigi suur raha on ning olen nõus jagama funtov-sterlingov summa(mida olevat lisaks autole võitnud koguni 7500.-) temaga sixty-sixty.Must päss lippas palmi taha mõtlema ja tõmbas vist läpakal juhtme tagant- vastust pole järgnenud. Kriisikoosolek kah võimalik: Enno-massa vingerdab külmas Tallinnas, ajudki härmas,raha saata ei raatsi. Tahmakoonud ei tule selle pealegi,et olen pähkli katki hammustanud ning ihun väitsa.Et miks ta oma kahe puurattaga banaanikäru BMW kupeemaasturiks nimetab ning palmilehtkatustega onniküla Londoniks sõimab.Otsigu lolli oma perekonnast,vastaks,kui mu english mitte na niru poleks.Ega ülikülmal talvel muidu sooja saa kui oma päevi lõbusaks ei mõtle. Eile sammusin pärast suurkooliga klaariks saamist-akadeemilise tervisepuhkuse vormistamist Kirjanike Majja, kus esitleti uustõlget Mika Waltarilt "Sinuhe,egiptlane".Oma võluvas headuses esines taas tõlkija Piret Saluri.Väga sharmantne ja intelligentne daam,kellele ma ei häbenenud kuluaarides vaikselt öelda,et tema pärast ma kohale tulingi(!) Just,sest pärast ta eelmist esinemist kui ta Waltari 100.juubeli tähistamisel seal vanameistri luuletõlkeid luges, olin päriselt võlutud.Tekstist ja daamist ja miljööst. Teine proua, kellele tegin tõsise komplimendi,oli ürituse peakorraldaja, Soome Instituudi direktriss Maimu Berg,mu vana tuttav,keda tänasin järjekordse ekstraõnnestunud ürituse eest.Ja tuntuima egiptoloogi Sergei Stadnikovi ettekandest jäi meelde,et juba vanaegiptlastel oli pühakirjas kõnekad read:Mina olen sinu Jumal,ja sul ei tohi olla teist jumalat peale minu(?) Küsisin kolleeg Toomaselt hilisema punaveinipokaali juures,kuidas said seda teada vene ortodokssed kommunistid? Et oskasid oma põhikirja sisse suruda:(teist) Jumalat pole olemas,kirikud tuleb hävitada!
Ka etles tuntud headuses kirjandusteadlane,prof.Rein Veidemann.Ja üldse läks huvitav õhtu vaatamata külmale ilmale üllatuslikult täissaalile.Nii et Soome Suursaatkonna kena kostitusprogramm oli finaalina täiesti asja eest.Küll oleksime olnud tänulikud tassikese sooja kohvi eest või pitsikese glögi manustamisest.Ent lõpetamine polnudki päris hilja - kohvikud olid veel lahti.Mina küll kippusin kella kümneks koju ja buss oli kah piisavalt soe.
Ei siis muud kui mõnusaid talve-elamusi!
Nägesh!
Igavest teie Neemo E. Poldre
P.S.Hoidke teiegi jalad soojas ja pea külmas:et võtaksite vastu vaid õigeid otsuseid. Tänan mõttes oma arukust,et poja perega kooselu-ettepaneku tegin ja talle isamaja märkasin kinkida. Nii nummi on elada koos pojukeste Karl Sebastiani ja Karl Patrikuga.Ja mis elu oleks meil Suurupi suvilarajooni võsas,küll uues palkmajas, tühermaa servas, kahekesi Liizaga.
Jumalteab millistest muredest pääsesime,et ma sinna minema ei soostunud.Minu kooliskäimised,tohtri juurde pääsemised,autoremont jpm oleks suht ilmvõimatud,lausa katsumused.
Ka veetrassi külmumised ja elektrivoolu katkestused on neis küprokirajoonides igapäevased. Olematutest,lummetuisanud teedest rääkimata.

No comments:

Post a Comment