Monday, January 11, 2010

EestiPoiss

õhtutervitusega üllatab.Ja muljetab,et täna mulle koolis tundus - "plaan B" vist käivitumas on.Mäletate."plaan A" märkis teie alandliku teenri pürgimust - bakalaureuse taotlust oma erialal.Aga too teine plaan seadis sihikule vanaonu füüsise edenemise läbi ta kappamise kooli ja tagasi ning turnimise koolimaja viie korruse treppidel. Täna kui pestult-kustult-kammitult ortograafia eksami auditooriumi ukse taha olin laekunud ning pedagoog Annika Hussar nimesid asus hüüdma,jäin ma nimestikus eelviimaseks koos ühe näitsikuga. Meile teatas ta,et kodune töö esitamata on,ja meil 25.o1. järeleksamile registreeruda tuleb.
Piiga protestis - olevat meilitsi saatnud oma töö.Mina täheldasin vaikselt et olin kogunisti kaks õpimappi toonud:kui esimese puhul katkestas printer töölepingu ning et tiitelleht oli mul käsitsi vormistet.Mispeale järgmiseks tunniks esitasin teised kaaned mis juba korrektsemalt serveeritud.Proua lubas asja uurida.Ja mina tahan teada,kas me ikka ühestsamast kodutööst räägime.Poleks ime kui mingi muu töö veelgi olla võis.Aga aeg ja uuring annaks arutust. Polee pahaa,et tänaseks uued,värsked ortograafianõuded ära õppisin.Kusjuures täheldaksin, et miks oli niiväga vaja eesti õigekeelsusse hulgi uuendusi sisse viia.
Minu versioon asjast:kui me maailm EW taassünniga avardus, kasutasid võimalusi vahepeal keeleteaduse põldu kündnud tublid keeleinimesed,kel oli järsku ütlemata suur huvi oma tegemiste tulemusi mustvalgel uutes õigekirjareegleis näha. Nii sündiski nägemus/huvi lahterdada eraldi võõrsõnatähed ja võõrtähed,muuta vähe ka eesti tähestikku.Minul igaljuhul oli huvitav värskeimat tulemust omandada.Ent pean tunnistama: kuna olnud emakeeletundmises alati oivik ja emakeeleõpside lemmik, võtsin teemat lõdva randmega. Ning nüüd tunnikontrollid mitte A-lähedalegi ei vedanud, mis mind(ja õpsigi vast)sügavasse hämmingusse viisid.Ise uskusin: värskelt koolidest tulnud nutikamad on (mis tundides kaasatöötamisel mitte alati ei peegeldunudki).Oli kuis oli,aga mul nüüdses emakeele-maailmas tublisti kasvuruumi oli."Saadki lõpuks eesti keele selgeks," kommenteeris mu Liiza.
Aga pojukestel kõik kohalikud keeled suus on.Eile õhtul olen nendega kolmekesi kui Patrik kamandab Sebastiani:"Väike Junn,mine nüüd Maximasse ja osta kartoshku ja markovku!" Täpsustuseks:kui eilses sissekandes märkisin Hummerit ja ATV-d,siis olgu öeldud - need on me poiste lelud(veikeste pojukeste mänguasjad).Suurte omadeni sel tasemel pole me veel jõudnud...
Suurepoisi SaviEedu mängukanniks on linnriik Tallinn,mida tänases EPL-is tõhusalt nahutatakse.Et pealinnal on oma sotsiaal-ja rahvastikupoliitika osakond,oma tööturuamet,kultuuri- ja välispoliitika,oma politsei ja meediafirma.Ning pole kaugel ka aeg,mil tekib oma maksuamet,sedastab artikli autor.
Mina täiendaks tubli ja agara kommunisti Savisaare portreed selle idee taustaga,kuidas ortodoksne punausuline tekitas Tallinna maamaksu sündroomi:Ju Hundisilma vana kiikas Moosese raamatusse, kus seisis: "Maad ärgu müüdagu igaveseks,sest maa on minu päralt; sest te olete ju võõrad ja majalised minu juures".Kes piibliga kursis,saab aru,kust pärit linnaisa ja meie, majaomanike suhted. Menukirjanik Tõnu Õnnepalu on valinud selle tsitaadi oma raamatu "Paradiis" motoks nagu on ka Edgar oma asjatamise leitmotiiviks.Kuna Raamatus maad päriseks müüa pole lubatud,haakis Eedu siia külge mõtte ostetud maadele maksud väänata.
Kas olin kah loll,et õnge läksin ja isamaja maatüki EVP-de eest oma nimele võtsin? Kes võis teada,et punausku mehe ametirüü varjus selline hea kristlane end varjab? Sõidan täna bussis mööda Viru hotellist ja mõtlen,kuidas küll võis teine, tulihingelisem kommunist,ENSV komnoorte tippjuht Indrek Toome sooritada jesuiitliku tembu ning osta selle valuutapumba,sovjetliku Eesti mädapaise. Murdmatu liidu vaenlaste,kurja kapitalismi sigitiste varjupaiga päriselt endale?Ja veel kuue tuhande kroonise aktsiakapitaliga firma kattevarjus?
No on teil sõnu? Mees,kes mullegi läbi "Noorte Hääle" õpetas,et valuuta omamine ilgeim riigivastane kuritegu on,ja kinnimajja minekut väärt.
Kus raha lõhna liikvel,sinna ka me äsja Viljatuks jäänud meer oma nina pöörab.Aga mõttetööd ei tema ega jüngrid suurt viljeleda viitsi.Soovite näidet? Palun:tänane Tallinn ägab sügava lumeuputuse käes.Kohati valitseb lausa kaos.Pargitud autod ei lasen tänavaid puhastada,lund kokku lükata ega välja vedada.Kes vaevub pildikest liikluskaameraist arvutiski piiluma, näeb kurba pilti.Linnaäärsed parklad,mis olid kasutusel "Pargi ja reisi" suvediili aegu,on lauslumes.Kuigi sama varianti võiks pakkuda hädalistele,kes autole nüüd linnas kohta ei leia;jäta oma armas plekk-karbike linnaserva ja põruta bussiga tööle.Küllap mõnigi napi talvesõidukogemuse põdeja nii teekski.Kümmekond autotki ühe tänava pinnalt linnaserva jätta -see oleks juba võit.
Küsimus suurele ringile:kas mina ainus innovatiivne ja kreatiivne tüüp olen? Mõelge kaasa,tegutsege.
Kaunist und siis, ja värvilisi!
teie Neemo E. Poldre

No comments:

Post a Comment