Wednesday, November 25, 2009

EestiPoiss

Servus,sellid siin ja seal.Elupõline pii-err vanake taas siin oma klaverit väntsutamas. Loen just S-Lehest oma viimase pealiku auto-ja maanteeministeeriumis, mu kolmanda ministri mõtteavaldust."Eesti on ummikteel.Kas euro on tee paradiisi?"Kas Sillamäe krahv Vähjatiit kirjutab juba oma sõnavõtud/artiklid ise? Viru tänaval, Transpordikomitees resideerudes tellis ta need minult,olid mul ju nö palga sees .Nagu ka kõned mu esimesele ministrile Richard Sibulale ja teisele,Garald Krugerile... Olgu öeldud,et esimene polnud päriseestlane ja teine minuteada hoopis volgasakslane. Aga mõnusad peamehed mu meelest mõlemad.Vähemalt mulle, pressipealikule. Ju see respekt sai mu eelkäijalt alguse.Aleksei šehtman oli juudiverd mees, endine kagebeesnik, ja sellisega muidugi nalja polnud.Kui ei usalda,siis süüdista iseennast.Aga kuidas minusugune "parteitu bolševik",tolle posti otsa sattus,teab vaid Gorba Miku Kremlist.
Stoori algas perestroikast,kui Moskva Mihkel džinni pudelist välja lasi.Ja lõpuks ei jäänudki tal muud üle kui Pravda esiküljel hüüda: "Seltsimehed, edutage ka parteituid!Näete ju,panime looduskaitse ministriks parteitu seltsimehe.Ja imelik küll,,ta tulebki toime!"Nädal vaid kulus et minu ministeeriumi pealikud hoomaks aja nõuet:Poldre-poiss kah juba oma kolmveerandaastat ainult VriO elik kt:Vremenno ispolnitel Objazannostei kui täpne olla.Ja nii ma saingi käskkirjaga kinnitet ATMMi Pressikeskuse juhatajaks-peatoimetajaks oma 7 alluva ning korraliku 400-rublase palga ja ametiautoga Volga gaz-24.No tasus ikka oma veerandsada aastat selles pressikeskuses töötada,olla autode ja teedemeeste maailmas ning teha iga päev meelepärast tööd.Peaaegu hobi,mille eest isegi maksti!Ja mitte vähe!
Aga oma eilse väljaaste eest peaksin saama kodanikuvapruse diplomi pluss nimelise käekella,nagu neid äsja pidulikult jagas me Rein Molekul Lang. Lugu järgmine .Kulgen spordi mõttes ja vajaduse pärast 18.liini bussis Hiiult kesklinna.Rohevalge päevakoera-sarnane Scania pikksõiduk on pungil täis muulastest koolinoori,lausa algklasside juntsusid.Siutsuvad ja säiutsuvad mis hirmus.Mind ei häiri,aga nende kaasreisijaist kaasmaalased muudkui pahandavad...Vaatan-kuulan ja mõtlen:lapsed on lapsed,millal siis veel? Järsku äratavad mu tähelepanu kolm esimese.-teise klassi plikatirtsu lausa kõrval,tamburis.Rusikad kui tanguterad rullis,rünnatakse kurjalt kahte poisikest.Omavanuseid,ju klassivendi.Kes ei löö vastu,vaid põiklevad rusika-ja plastpudelihoopide eest kuis oskavad. Väikestel amatsoonidel kuraasi lisandub.Pelgan,et kohe lähevad käiku jalahoobidki.Ei pea vastu ja käratan:"Kust on pärit komme peksta kambakesi vähemust?Kas vene külades õppinud olete? Siinmail nii ei sobi-meil ikka üks-ühe vastu käinud võitlus!"Plikad taltuvad,muulasreisijad vaikivad ehmunult.Kas nemad selle peale ei tulnud,et noori keelata?No kui oled elanud mentaliteedis,et karjaga murtakse nõrgem maha,siis ju ei märka? Ja nüüd ollakse ehk solvunudki, kuid minu veatu vene keel ei lase mind rünnata.Hunt teab kellega tegu!
Kodanik Molekul võiks mulle küll nimelise käekella laost välja kirjutada? Sest mu kodanikujulguse-ilming oli tuvastatav ja rahutoov.Keeleoskus pole kunagi kurjast,seltsimehed!
Kisma lõppes ja bussis oli rahulik kuni Kaubamajani,lõpp- peatuseni.
Mida oligi tarvis tõestada.
Kõike kaunist
ja rahulist advendiootust!
Endiselt osavõtlik ja asjalik
Neemo E. Poldre

No comments:

Post a Comment