Tuesday, November 3, 2009

EestiPoiss

tervitab ja muljetab,et päevaüllatused said alguse juba varases stardis elik hommikukohvilauas.Kui päevahoroskoobi ettelugejad toonitasid,et Kaalude päev on seotud filosoofiliste teemadega (?) No on sul sõnu? Seda just päeval,mil mul oli k.14.15 kohustus minna filosoofiaeksamile milleks olin valmistunud juba mitu pikka päeva.Lugenud Kanti,Sartred, Milli jt. Tutvunud põgusalt filosoofiliste suurnimedega nagu Hegel,Aquino Thomas ja püha Augustinus,teinud enesele selgeks eetikateooriad,Nietzche kirjapildi ja midaiganes veel... Kuigi ausaltöelda oli mul käepärast materjali loenguväliste eetikasuurmeistrite kohta eriti napilt.Ahmisin sisse kõike mis suutsin,midagi sain isegi üsna klaariks kuni lõpuks olin tunnijagu enne eksamit peamajas aula ukse taga koos viie teise visama õppuriga vähestel toolidel fuajees platsi võtnud,kes läptoppe sügades koukisid veel viimast. Oh oleks ma vaid osanud aimata,et hullult põhjalikud eksamiküsimused vaevanuks tõsiselt isegi aasta otsa kõigi filosoofiliste materjalide sees süvitsi mütanud nooremategi õppurite kurnatud päid ! No olid need eksamiküsimused vast pähklid ! Katsusin läheneda loogiliselt ja loovalt, sest olin leitud kirjandusest end läbi hammustanud.Ent kolme küsitud filosoofi nimed juhtusid lausa ennekuulmatud!No polegid hullu -kui ma polnudki kõige kirkam kriit meie "tibikolledzi karbis",kus tihti isegi meeste tualetti tuleb teed küsida,aga tibide vetsuni juhatavad korrektsed viidad(?) No olgu-olgu.Mina ei maksa neile õppemaksu,nemad eri pleki mulle õpitoetust,nii et seis on o:o.Ent füüsise areng teeb siirast rõõmu:täna kogesin taas,et suudan sõita linnani välja,hoides bussis torupüstikust kinni vaid vasaku käega...(?).Järgmine"level" oleks juba sõit tõmblevas trollis vaid oma haige käega võimeldes...Impressum-club üllatas eile õhtul Meritonis külalistega.Andrei Konstantinov Piiterist oli eksmiilitsast uuriv ajakirjanik,kes 13 aastat tagasi läinud ajakirjandustööle ja loonud Uuriva Ajakirjanduse Keskuse. Võtavad vastu tellimusi erisuguste kriminaalsete lugude tausta tuvastamiseks,kus ametlikud uurimisorganid jäänud jänni või põrutanud põõsasse.Kohutavalt põnevaid lugusid oma tööst jutustas,ise ääretult intelligentne ja soliidne inimene!Kusjuures pealegi kriminaalsete dokkide Kriminalnõi Peterburg ja Kriminalnaja Rossija,minu telelemmikute autor.Kes neist lugudest enne menukeid kirjutanud. Kohtumine oli väga toimekas,sisukas ning asjalik.Sest kutsutud oli ka ta Maarjamaine ametivend Andres Anvelt.Kes sisuliselt sama saatusega: endine ment,kes kirjutab kriminaalseid raamatuid ning kelle "Punasest elavhõbedast" samuti tehtud film.Ka pereelu kandi pealt leidus teatav sarnasus:Andreil oli esimene naine tuntud (tele-)ajakirjanik,Andresel teine naine tuntud Päevalehe ajakirjanik Kärt Karpa.
Konstantinov oli ikka õudsalt lahe vend.Ma üldse ei imestanud, sest et tema kaaslinlased Vene armees minu väeosa arukamate sõjardite sekka liigitusid.
Remark:hakkasin just unistama,et võiksin samalt kohtumiselt laenata või hankida rariteedi, tolle Konstantinovi ajakirjandusõpiku,mida tehtud Piiteris vaid tuhat tükki.Kui lõpetamisel trehvasin vana semu Viktorit otsides pressiklubi Galinat,keda juhtumisi küsitlesin ja kes mulle laenaski tolle väärtraamatu...koguni kuuajaseks tutvumiseks.Et otsustada,kas tahan ja suudan ära tõlkida.Seejärel peaksin võtma ühendust juba autori, Andreiga. Tegelt on mul teinegi salaplaan- küsida oma rektoraadist,kas tõlge võiks olla mu bakalaureusetööks? Ideaalne see ju oleks,sest talvel suutsin kahe ja poole kuuga tõlkida ühe vene piiga Olja bakalaureusetöö tarvis eesti keelde terve Osmani impeeriumi ajaloo,mis mahtus 55-le A4 le.
Kusjuures täheldasin,et sõnaraamatu haaramiseks oli põhjust vaid kord päevas(?).Keeletundmiseprobleeme seega polnud,võin tõlkida küll.
Nii et ambitsioonidest mul puudus kätte ei tule. Aega kah esialgu justkui jaguks.Näis-näis.
Olge roosad,rõõmsad ja rahulikud.
Võtan ka ise elu madalamates toonides,katsun püsida huumorilainel.
Parimatega
teie Enno E. Poldre
Aga kuidas sujub teil endil?
P.S.Eile küsiti muuhulgas,kas Uuriva Ajakirjanduse Keskus võtaks uurida Pronksiöö seiku.Näiteks seda,et miks kuni täieliku kammaijaa alguseni müüs Tõnismäe alkopood täie rauaga revolutsionäärihakatistele va kibedat ? Ja et kas Andrei kontor võtaks uurida Estonia hukku.Ja keegi valvehumorist saalist võttis küsida,kas ei oleks aeg uurida,kes ja kuipalju maksis Mihhail Gorbatschovile Nõukogude Liidu lammutamise eest?
Taolise puändiga oma sõbraliku-uuriva meediakohtumise lõpetasimegi...

No comments:

Post a Comment