Saturday, March 20, 2010

EestiPoiss

taas elurõõmsalt tervab ning kiireid möödunud päevi meenutab. Üleeilne hommik oli väegade meeldiv,kui Mati Laosega treffpunkti Haruteele purjetasime. Startides minujaoks tavatult vara-kell 9.15, kohtumaks kuulsal teeristil Pärnust saabuva Simoga, näitas semu mulle autos talle üllatuseks üllitatud pildiga lugu minust Õhtulehe eriväljaandes, kaantevahele köidetud vihikus nimega Kooli ABC.
Lugu,mis passiks ka minu blogi kaunistama kui olen õppinud kasutama Photoshopi võimalusi invakoja arvutikursusel.Sest täna võiksin appi paluda vaid Gerti, keda trehvan harva. Esimene võimalus tuleb ehk pojukeste 4.sünnipäeval 2.mail.
LaitseRallyePark üllatas ikka täiega. Üllar Suvemaa,autofanaatik, on mulle üllatuslikult pühendunud Laitsesse, Tln-Hlu magistraali veerde, absoluutse autokeskuse rajamisele, kuhu tulevikus ka täna mahamärgitud korralik ringrada sobitub, täna juba pooled vajalikest adminhooneist vist valmis. Ja ega me olmemajakeste tipptaset uudistama läinud, vaid saama kinnitust faktile, et kohake passib vanaautosõprade majutuseks aastal 2011, ajutiseks koduks meestele ja vanadele autodele, kes loodetavasti laekuvad tuleval suvel Euroopa teisest kultuuripealinnast Turkust, Poolast, Josef Svejiki maalt jm.Kaugem plaan on lausa ligilähedal kui kilulinna "meerkond" ja sihtasutuse pealik Mikko Lagerspetz ja juhtkond alla kirjutab, et kultuuripealinna projekti mahutume.
Mis aga täna kindlam: Kui küsisin, kas kompleksis võiks olla ka laste elektriautode rada koos esmase liiklusõppe ja mänguauto juhilubade väljaandmisega, vastasid omanikud: Näe, siia see ongi kavandatud - kui asfaldiplats lume alt välja sulab, siis näed!
Laitsest suundusime otse Saue mõisa,kus werkstude omanik Toomas Kriisa esitles uut restaureerimiskoda, kus viibisin nädal tagasi. Soome vanaautoklubide liidu esimehele Pyykkönenile imponeeris juba tehtud kolme auto keretööde tase ning võimalused saata siiagi Soome sõprade, varakamate vanaautoharrastajate reliikviaid. Raamjutt jäi pidama võimalusele, et hr.Kriisa sõidab suvepoole Kangasalale ülelahe vanaautokokkutulekule/messile esitlema oma tegevust ning pakkuma teenust. Sinnasamasse Sauele laekus ka Robert,kes tahtis Simppale näidata oma müükiläinud Jaguari XJ6, mis oli kinni pargitud lumehangede taha jäänud kodu-garagesse. Auto oli kena klassik-car ning hindaväärt:75 tuhat eeku. Ning Simo tolle autoiluduse kevadel Soome vist viibki,kui saame hästisäilinud relva maja ette välja ning mootorile hääled sisse. Viimati liikus auto läbi Eesti suvel 2007, hiljem pole tarvidust olnudki. Hr.Mirski ei kippunud seletama, miks isast jäänud mälestust müüma kipub. Kuid kuulsin mujalt: noor arhitekt on soetanud vist Pääskülla vana maja, mille renoveerimiseks vajab suuremat summat.
Huvitav mõte:poju Patrik tahab just ehitada mängult me tuppa maja, millel aknad, ET NÄEKS AUTOT. Pole ju elul muidu suurt mõtetki . Tuleb noor autohull üleeile lasteaiast ja kurdab Papa Ennole: on seal ikka lapsed - ei tunne automarkegi(?) Ja kui avan pojukeste palve peale autoportaali internetis, on Patrikul kommentaar varnast rabada- ei nad seal tea sedagi,mis on auto24.ee (!)
No ei ole elu ilma autodeta,eiole!
Või kui ongi, siis valusalt kurb ja igasuguse mõtteta.
Kuna me pojukeste tulevik peitub elektriautos,ei jää mul muud ülegi kui aretada firma, mis rajab elektriautode laadimisjaamade keti Maarjamaale. Simo jutu järgi neid jaamu juba Soome tekkinud juba ongi, kus varuks võimalus saada laadimisjaamast vastu laetud aku... Nii et lisaks mul peas valminud firmale Extra Patrol,mis pakub vilkuritega saateautosid ülegabariitseile veostele nagu nt. elementmajad või BLRT suuregabariidilised metalltooted, mida maanteitsi kuljetada ning saateautoteenus hädatarvilik. Sündis mul idee ja vajadus teisegi firma järele Electrick Power elik E-Power, millele passiks ideaalselt mu nimetähekombinatsioon EP. Mis mu autonumbrilgi juba fikseeritud on. Nii et kui kunagi silmate linnapildis või maanteel maasturit reg numbriga EP-1, võiski teist just mööduda tulevane miljonär. Näkiga roolis.Sest mede Mimmi pärisnimega Anne-Liis on too julmavõitu maanteelendur, kel ikka pedal-to-metal.
Lõpetaks oma mäejutluse kunstiteemal.On just selgunud,et Mona Lisa naeratus võlgneb oma fenomenaalse edu pelgalt tänu omapärasele maalimistehnikale, millega autor jäädvustas toonase fenomeni:suutis luua pildi,mis eemaltvaadates ning teatud näo-osale keskendudes, pilku fokuseerides pakkus täiesti teist vaatepilti kui tervikut kaedes. Et mõnel juhul justkui oleks suunurk üleval markeerimaks muiet.Mis otsevaates kuidagi ei kangastu jms.
Vembumees Varese Trikid said eile mõnusa järje,kui koju naastes nägin,et sulipoiss Jaak oli nokaga tõstnud nööri otsas rippuva söögimaja järgmisele oksale miska hõlbus oli nokkida otse oksalt head-paremat mida toidukoht serveeris.
Lugege teiegi Looduse Raamatut,kui mahti.
Ja pühenduge latsekestele,kui leiate aega.
Sest muidu läheb elu kurvemaks.
Nagu Toyotal,kes kandis miljonidollarisi kahjusid tänu ühe California autohullu hädavalele.
Keda politsei peatas rohkem kui sajakilomeetrise tunnikiiruse lennu pealt.
Ja kes otsustas tõsieestlase kombel pääseda trahvist öeldes:Krrdi auto! Gaasipedaal kiilus just saja juures kinni!
Tulemus on ülemaailmne mainerikkumine ja kohutavad kahjusummad automudelite kutsumisel järelkontrolli.
Mina saadaks neile kukile terrorist Langi,kes põrmustaks kõik vabandused miska Toyota ees patust pääseda.
Lang esines just ajakirjanike kongressil,kus selgitas: kavandatav suukorvistamine on ajakirjanike endi huvides !
Mees räägib sellist mulli,mida hakkab uskuma ISEGI!?
Olge siis mõnzad!
Parimatega
teie Neemo E.Poldre

No comments:

Post a Comment