Wednesday, March 3, 2010

EestiPoiss

õhtutervitusega lehvab ning märgib, et täna,pärast EAL seeniorklubi koosolekut,kui kohvilaualt tasse kööki kandsin, märkis nõusid pesev vanadaam: mul on teiega tehtud kunagine Noorte Hääle intervjuu koduarhiivis(?) Kassa näe! Arvasin ikka, et hoopis nooremate silmis populaarne ennevanaste olnud, aga võta nipust!
Daam põhjendas ka oma huvi: toona oli põnev jäädvustada kuidas meedia kõikelubatavuse tingimustes käitus. Ega uskunud,et vene riik meid vabaks laseb. Pelgas, et see vabanemisperiood kohe-kohe lõpeb. Siis hea hiljem noid meediavälgatusi lugeda...
Tunnistasin,et see ajaleheväljalõige mul endalgi koduarhiivis pesitseb. Sest kolleeg Ivo Pilve napsas mul nööbist kui suundusin Ajakirjandusmaja baari, et pitsike kohvi libistada. Ivo samas siis paluski, et tal üks intervjuu-"patsient" jätnud ootamatult tulemata ning väga asendusliiget e. keha vajab, kas olen päri? Hea vana semu, miks pidanuks keelduma kui tal lehe esiküljel "auk" sees.
Polnud aega sõita fotot tegema mu töökohta-pressikeskusesse. Sestap päris kodanik Pilv, nagu teda hüüdsime, kas olen päri end pildistada laskma tema töölaua taga? Mis mul sai vastu olla, ent kui kohale jõudsime, ootas üllatus. Seinal põnevalt kirev plakat võrksukis daamist moeetenduselt, autoriks noor tõusev disainitäht Sergei Didyk. Ebalevalt päris Pilv,kas olen nõus poseerima tolle julge foto taustal. Mida asja nüüd, kostsin käega rehmates.
Ja nii too lugu ja pilt lehte läksid: mina vastasin, milleks meie ministeeriumile pressikeskus ja mida tegusid seal juhatan, Iff salvestas. Semudele-tuttavatele tegi palju nalja,et mina kui soliidne lipsustet lauaülem sellise pildi juures. Enamus arvaski, et oma laua taga lausa...Mu pärastine minek tööle Miss Estonia pressiohvitseriks oligi justkui tolle "ajaloolise" foto järg.
Aga aitab nüüd meenutustest. Õige hetk naasta tänapäeva ning korrata Libauudissõnumeid.
Debelakk teatas täna, et pole mõtet jätkata ponnistusi üleminekuks eurorahale, sest on etem võimalus:Euroopa läheb üle usaldusväärsele ja kindlale eesti kroonile.Ja kõik on happyd...
Ja veel üks uudisuperpall. Pärast seda kui Prantsusmaa nõustus müüma Venemaale kaks helikopterikandjat Mistral ning tegema lepingu veel kahe ehitamiseks seal murdmatu liidu varemeil, oleks mõttekas müüa slaavlastele kogu Euroopa riikide relvavaru,et kaoks igaveseks sõjaline vastasseis ja relvastatud konfliktide oht.
Reaalsete uudiste maailma naastes.Peagi on Virumaal tööle hakkamas põlevkivist diiselkütuse valmistamise tehas, mis kataks suure osa riigi vajadustest. Ausaltöeldes unistasid me tippkeemikud ammu, millal taaskäivitub Maarjamaal bensiini valmistamine,mis eelmise EW ajal päris edukalt tiksus. Tänini oli mureks vaid see,et kaasaegsete autode bensiini kõrge oktaanarv eeldanuks veel peenemat tehnoloogiat kui toonane. Vähenõudlike,hoopis algelisemate sisepõlemismootorite kütus. Nii et head bensiini me ikka toota ei suudaks. Küll aga tasuks üritada taastada Eesti kui omaaegse väidetavalt parima eksportvõi tegija maine,kes saatis oma kuldset toodet isegi kuni Thamesi kallasteni välja.
Mis pagana hea äriideee mul neid ridu kirjutades plahvatas!Pooles Euroopas tuntakse kindlasti puudust ratastel muuseumi, endisaegsete autode bensiini järele. Kui vaid oskas prognoosida nõudlust!Küll siis rahakad asjamehed teema kallale ässitaks! Kõrgema oktaanarvuga kui A-76 bensiinid rikuvad gaasijaotusmehhanismi-põletavad ära klapiservade faasid.Esmane turg oleks kodumail,lisaks Skandinaavia maad,sakslased jt.
Teine, mu enda bisnisevariant oleks Hiinas või Venemaal,kuhu tasuks teha reklaamiagentuur müümaks pindu liftides ja restode-baaride tualettruumides nagu seda juba Eestis tehtud on. Piiterist leiaks kompanjoni kergesti,aga hiinlaste seast? Kas peaksin tädipoeg Heldoriga nõu pidama,tal noid pilusilmseid koerasööjaid-tuttavaid karjakaupa. No sõida või Rootsi,et selgust saada!
Olge teiegi ärksad ja innovatiivsed,see on Masu ja aja nõue.
Et kui raha ja tööd pole,tehke firma.
Seda räägivad nii Paltsud-Partsud,Vähjatiit kui Ansip.
Parimatega
teie Neemo E. Poldre

No comments:

Post a Comment