Tuesday, March 22, 2011

EestiPoiss

Autolaineil
diskussiooni algataks.Sissejuhatuseks:kas teis on usku,et Talsinki sünnib ehk mitte? Nädalajagu tagasi oli juttu,et pekkad haaranud maast/veest meie idee, tekitavad ise kahe linna, Tallinna-Helsinki vahele merealuse tunneli.Ja nüüd leidvat põhjanaabrid isegi rahalisi võimalusi selle uuristamiseks.Niipalju siis plusspoolest.Miinuseks tasub nimetada, et alates 1.aprillist on põhjakalda rahval plaan kahandada keskonnasäästlike autode parkimishinda 50 %. Ja seda olukorras,mil mede kesikutest linnavalitsejad just nullisid hübriidautode tasuta parkingu Tallinnas.Mis suure aplombiga vist tunamullu välja hüüti.Seega-meie enam hübriidlinnast ei unista...
Soomlastel hoopiski parkinguga laiaulatuvad plaanid.Kui teha,siis teha.Ka kõik diisel-ja bensiiniautod,millel süsinikdioksiidi heitmed alla 100g/km saavad poole hinnaga parkingu.Pluss gaasi-ja etanooliautod,mil väljaheitenumbriks alla 150g.Mis meie paadimaksuahnureil vastu panna?Null mõtteid,ma ütleks.
Teadusuuringuist
tasub lugejaid teavitada,et rahvusvaheline uurimisrühm olevat just tuvastanud: kokkupandav jalgratas on tegelikult lahtivõetav..Aga see,et kevadel on suve silmad ja talve hambad,võite ise omal nahal kogeda.Veel mõnda tarvilist teadmist:lähiajal hakkavat ARK koos sõidueksamiga testima,kui mitme promilliga suudab vastne juhiloaomanik veel kindlakäeliselt roolida.Teema tõusetus sellest,kui Tartu õlletootja Tarmo Noop meediale kinnitas: uus 2,9ne A le Coq lubavat veel juhiistmele kobida.
Ka saavat sellest kevadest kõik ajuinvaliidid,kes autod invakohtadele pargivad,oma sõidukeile vastavad tunnusmärgid.Seda seaduslikku võimalust oodati ammu,tundub.
Eestimaa Rohelised tõuseks fööniksina
Eestimaa Rohelised vajavat selget sihti,konkreetset sõnumit rahvale.Tundub,et seda polegi vaja kaugelt otsida.Biogaasi töörühm Kliima-ja Energiaagentuuri juures oleks üks põhjapanevaid võimalusi.Naftavaesuvas maailmas peakski see idee-kasutada biometaani kui puhtaimat mootorikütust,olema primaarseks lahendusteotsinguil.Juba teame,kuipalju biogaasi vajame ning kuidas seda mitmest allikast (protsentides) toota saame. Sõnnikust/lägast 30,prügimägede põhjast 80,looduskaitse niiduheinast 20 ning söötis põldude silost 20.Ja kohalikud bussid saaks kütuseportsud kätte.Mitte vähe ei maksaks ka maakonnaliinide busside ja muu liikurtehnika ümberseadistamised, vastavate tanklate rajamised,paigaldustöökojad jms.Kuid mõelgem,eesti tehnikarahvas saaks tööd ja leiba,miks peaks kodukülade kulibinid nagu täna põlveotsas puugaasiseadmeid nuputama,miska veoautod ja traktorid liikvele pääseks.Otsides välja saksaaegseid jooniseid või uurides 19.saj kolmekümnendaist jäänud vanarauda?
Rahandusministeerimi ametnikud küll esitasid just valitsusele taotluse,et Eesti ei jätkaks uuest pealinnast biokütusele nullmääraga aktsiisi taotlemist.Kas ülemäära AMETNIKERIIGIKS MUUTUNUD MAARJAMAA ON TÕESTI NII RAHVAVAENULIK?
No mul ei jätku sõnu,aga teil?
Metskapten paadikapteni aukraadis
Neemo E.Poldre

No comments:

Post a Comment