Wednesday, March 2, 2011

EestiPoiss

eilset päeva meenutades: k.15.45 käisin oma vanas koolimajas Hiiu jaama juures, Raudtee t. kus nüüd valimispunkti sisenejaid tervitab uus silt Nõmme Gümnaasium. Leidsin värava juurest torupiirdelt kõõlumast plikatirtsust kooliõekese,kes mu tervitusele viisakalt vastas ning juhatas,et sisenedes vasakule pöörama pean,kust valimisjaoskonna leian.Valimisruum oligi mu endises direktori kabinetis,kus kardinataguses salaboxis nimekirjad seinal.Enda nimegi seal roheliste sarjast leidsin, mille sedelikesele vormistasin.Igasuguse valehäbita,sest KES SIIS VEEL? Pealegi VÕIN sedasi KINDEL OLLA,ET ÜHEL HÄÄLEL VASTU VÕETUD mu kandidatuur vähemasti on.Kodanikukohuse täitmise järel tuvastasin,et trepikõrvaselt seinalt on kadunud me omaaegsed uhked Nõmme koolide vaheliste suusavõistluste raamitud diplomid,kus mitmel isegi minu,treener David Klassi õpilase nimi peal ilutses.Ent kaotuse korvas mu nimi valimisnimekirjas,VÕIN UHKE OLLA.
Lahkuva päeva õhtu veetsin Kirjanike Majas,kus esitleti oma sõnutsi valvefeministi Barbi Pilvre raamatut "Minu võitlused" ning tähistati Maimu Bergi tõlkeraamatu üllitamist ohtra veiniga.Kohal oli ka tõlkija,mu vana töökaaslane Boris Tuch,kes räägib juba päris rahuldavalt eesti keelt.Ta sõnavõtus leidsingi kaks pisukest grammatilist vääratust,ei enamat.Arno Kirt,mu vana semu,iroonitses Barbi kallal küsimusega,kas teost pealkirjastades oli silme ees Mein Kampf? Kui daam oli oma nime üle nalja heitnud,küsisin,kes on tema Ken,Kas Marti Vaher? Kuna Barbi astub üles sotside nimekirjas,siis loomulikult eitas.
Poliitikakilluke libauudistest:teatati,et keskerakond nüüdseks ususektiks ümber muundub,kuna ehitab endale pühakoda Lasnamäele(?)
Naljatada on põhjust,nagu on põhjust kirikurahade skandaali väljapeilimise eest eile Bonnieri preemia saanud Tuuli Kochil täna taas kesikuid hambu võtta.Oli ju SaviEtsi valimispromo-filmiks monteeritud ta juubelifilmi lõigud,mis salvestati mullusuvisel Hundisilma peremehe suursünnipäeval.Kas järjekordne uuriva kirjaneitsi töövõit,mis preemiat väärt?
Minu taaskordne tõdemus: opositsioon peab olema, nagu igas demokraatlikus riigis on vaja tasakaalustavat poliitilist jõudu.Et peab ta tegutsema just sellise, jubeda ja väärastununa, et keskpartei juhtliikmeist riigikogulased eesti rahva vastastena käituvad.Kui on kaalukeelel stalinismi hukkamõist,nad kas passivad või pooldavad vana vuntsi vägitegusid me väikese rahvakillu kallal.Ja mina maksan neile veel superpalkasid sellise sigaduse eest,kuigi mu käsi kobab juba kabuuri järele.
Tänane päev oli plaanitud üpris kiireks,liigagi.Nii ei esimene ja kolmas päevakorrapunkt tihedaks kippunud ajagraafiku tõttu puu taha lendasid.Esmalt ei jõudnud ma Solarise keskusse,kus Priit Aimla teosest tõlgitud huumoriraamatut tutvustati pärast Raepressi üritust.Mul oli aga kiire minek Ajakirjanike Liitu seeniorklubisse,kus külaliseks Tiit Made,huvitav ja me põnevast lähiajaloost raamatu üllitanud mees,kes jutustas meile kohvilauas palju huvitavat Moskva võimukoridorides murdmatu liidu purunemise aegu juhtunust.Yeltsinist ja Gorbatschevist, kel just täna 80. juubel.Kuulsime,et kui Yeltsin punaparteist väljaheidetuna paariarollis oli,siis eestlased eesotsas Rüütliga temasse ikka pooldavalt suhtusid ning poolehoidu ka välja näitasid.Millele Boriss Nikolajevich elulõpuni tänulik näis olevat.Mul polnud põhjust kõneleja etlemise sisse oma saba kergitada,kuid mäletan,et saatsin Peapostkontorist telegrammi Moskvasse,Kremlisse,hr Yeltsinile kui ta presidendiks valiti.Telegrafistineiu,slaavitar,andis 60 kop eest vastu tcheki ja naeris vallatult, mispeale küsisin,mis siin naljakat,kas ei lähe kohale või?
Roheliste vabatmeeste siselistis tuli just ettepanek,et peaksime esmaspäeval webis oma variparlamendi kokku seadma,Miks ka mitte,las muretsevad kõik eesotsas me kõige kuulsama puudega Mariga,kes tõemeeli allkirjastas paberi,mille kohaselt pidid invaliidid käima regulaarselt oma jäsemete arvu ette näitamas,et ikka puudetoetust saada.Kui selline nali polnud kohatu,võib juba kõike teha.
Ja olge ning jääge terveks
teie paadikapten nr.131
Enno E.Poldre

No comments:

Post a Comment