Friday, January 2, 2009

EestiPoiss

HEAD UUT AASTAT,meine Damen und Herren!
Alustan vana Aadu vaimus,sest enne aastavahetust juhtusin TV3 pealt vaatama mustvalget lõiku,mis mu täiesti ära pettis.Korraks.Sest kui näete lendavate taldrikute gruppi,mis uljalt siirdub kosmoseavarustesse,ning loetakse peale tekst:saksa armee raketikatsetused päädisid lendavate taldrikute loomisega Antartikasse siirdatud ülisalajases tehases enne sõja lõppu...Meenus raketiproff von Braun,kes lennutas tuldsülgavaid sigareid Abioni maa südamesse,külvates surma ja hirmu liitlaste peakorteris.
Ja ufode demo juurde näidati vastaspoole natside rekvisiite ning ohtralt sümboolikat.Polnud unustatud ka aaria rassi tõupuhtuse tagamiseks soorit geneetikaeksperimente ohtra pildimaterjaliga heledapäistest poistest ja plikadest.Kogu stoori näis nii ehtne,et pole ime maailma huvitatus Tampere poiste,patsiga IT-kustide vaimuvälgatuse vastu.Terane,nagu ma juba olen,suutsin teleri-infost tuletada internetiaadressi,mida siingi huvilistele välja pakun:
www.ironsky.fi
ehk maakeeli "terastaevas",nagu mulle tundub.Kolage seal,leiate Stalini südamesõbra mõttelainel sündinut,mis teidki hämmastab.
Ent mõni rida aastavahetuse tähistamisest.Kolme pere ettevalmistused suure sündmuse läbiviimiseks Vihulas kulmineerusid igati tasemel,sest seda ju korduvalt repeteeritud.Tellitud ohtrat lumevaipa küll kusagilt ei paistnud,kuid ei jäänud ära õnnevalamine püstkoja ligi lõkke ääres ega lapi küünalde lummav,südantsoojendav tuli,ei vahuveinipaugatused saluudikära sekka,mis küla kohale kerkis.Tagatipuks ei jätnud me tagataskusse ka tõukekelgurallit mere kaldale ja tagasi kogupikkusega kümme kilti.Koduhoidjaiks jäin mina Tiiu ja Kustiga.Pluutonäoline Karl Gustav,nagu ma vahel nende majavalvurit kutsun/pidulikemail hetkil/,ei olnud sugugi kurb.Sest äreva öö üleelamiste järel oli rahuline kodusolek kui palsam looma hingele.Tõukekelgu juhitavus minusarnase koormaga istmel polnud asi,mille loobumine kurvastaks.Mina sain oma ristsõnadega kenasti ühele poole ja Tiiu tikkimistöö padjakaunistuse kallal edenes kah tänuväärt kiirusega.
Õhtul järgnes saun väsinud kelgumatkajaile ning tervitustoostid noorukese aasta suunas.Sakummid olid taas vinged,sest grillmeister Heiki toodangule lisaks haukasime hundijalaveele peale Liisa uudistoodet: graavilõhet viimasest ajakirjast Oma Maitse.
Ksenia Mehhiko-kingitus:agaavi-vodka e. kaktuseviin oli kah päris põneva maitsega,tekiilasarnase alatooniga,ma ütleks.Osa seda sisalikujalavett olnud isegi müügil pudelissepistetud ussiga,mis oma jubedusega ostuhuvi Ksenias ei äratanud.Ja kas meil joogihuvigi olnuks-kui mürgine roomaja juhtmisi vodkas ujub?
Lõpuridadeks mõtlesin manitsuse kõigile kallitele kaasmaalastele:Kas meile oleks jõukohane loobuda rahvusele omasest irisemisest vahel veel ettejuhtuvate ebakohtade kallal nii oma eraelus kui väikese riigi toimimises? sesr uskuge elunäinud vanaonu kogemust:hädaldamisest ei parane mitte miski,kaasinimese kallal hammaste teritamisest ei muutu tema iseloom ega kombed.Kus võimalik,löögem siis käed külge-ja kus pole mõtet lõugu lõksutada,surugem nad koomale.Sest elu parandamiseks on teha ju nii pagana palju!
Mina juba nii mõtlen, aga teie?
Olen avatud ka vastuväidetele ja paremaile ettepanekutele.
Head uut nii suurtele kui väikestele!
Nii omakestele(lp.internetikommijate sõnaleid) vs. omastele kui "võõrakestele"(minu paroodia).
Parimat!
teie E.P.

No comments:

Post a Comment