Sunday, January 18, 2009

EestiPoiss

Hommik,mu daamid ja härrad!Kena lahedat,õrna lume ja keha paitava temperatuuriga inimsõbraliku talvenädala algust kõigile !
Eilne pimekohting neiu Juliaga tema kokkupandud Türgi ajaloo tõlke definitsioonide täpsustamiseks laabus asjalikus ja konstruktiivses õhkkonnas.Piiga tutvus valmissaanud esimese poole tööga ja oli rahul.Mina ka,kui kuulsin,et aprillikuus kavatseb lõputöö esitada.Seega aega rahulikult viimistleda,mida teen paralleelselt viimase sabaotsa ümberpanekuga.Kena intelligentne daam, mitte küll selline iludus kui meie Ksenia.Isa Vitali tal kah tiptop, mida muud arvata oligi.
Miks ma ei imesta,et entsüklopeediakirjastuse peatoimetaja Hardo Aasmäe, mu vana tuttav,nii tark mees on!Sest eri teemadel tõlketööde kallal askeldamine on mindki tublisti harinud.Võin juba täitsa vabalt vesta vana-Hiina tušimaalingute teooriast, armee välismissioonidest,eelkooli ealiste pedagoogikast vms.
Samas ahmin ka muid mu ümber lendlevaid tarkusi."Parem armastada ja kaotada kui üldse mitte armastada" oli eilne pärlitera.Kord meid, Eesti Fordi esinduse juhtkonda oma purjekal päevaks Naissaarele sõidutanud tipp-sailor Aare Kööp on aastavahetuse paiku väitnud:"Jahiga sõitmine on palju stressivabam-ei ole kõrkjates ootavaid politseinikke".Kahju,et politsei juhid, kes just riigikassa täitmise nimel suurt väljalüpsi orgunnivad,ei oma pii-err vanakesi (kui mina) kes neile meediakillukesi ette söödaks. Mõtlemisaineks,kui ajakurde asendav vormimütsi rant seda tegevust veel võimaldab?Muidu loen/kuulen pidevalt nende vastuväiteid:ära nuta, no ei ole kandiline,ei ole!
Tuletage ise meelde,mis vana anekdoodiga tegu.Ja unistage edasi,et tublid liiklushuligaanid selle raha kokku tassivad,mis elektrimüügist saadava hõlptulu kataks.Siis ei pea ka akadeemiku palgaga inimene väitma,et raske maksta.Ent alati saame ju elada küünlavalgel.Ka võime ju välja lülitada
oma basseinikütte,nagu tegi miljonäride top-i mehi Urmas Sõõrumaa.
Miskipärast meenub mulle tehnoülevaatuste müügi ümber tõusnud kõvast kõmast lugedes miskipärast taas vana sovjetiaeg.Kui aeg-ajalt kärgatasid karmid nö sõjakurjategijate kohtuprotsessid nende üle,kes haakristinatside ajal nende teenistusse astusid.KGB-l olid kindlasti pideval arvel need üle murdmatu liidu elanud vanurid, nagu meie Laak ja Gerretz,kes "valedes" vangilaagrites töötanud.Armu ei antud ka tõlkidele ja muile abilistele,elasid nad siis nüüd Ukrainas või Valges venes...Ja kui aeg koitis,kutsuti taas uued kohtumehed asjale. Vat sama taust on täna raha eest tehtavail autode tehnoülevaatustel Eesti riigis.Pea ligi paarkümmend aastat-kogu krooniaja-on see bisnis teatud seltskonda toitnud.Avalik saladus,kuid et uuest Kremlist kästakse agaralt sõdida korruptsiooni vastu ,tuli just nüüd asi üles võtta.Värisege,tembud ja vembud!Ning ärge enam pitsatijäljendeid müüge!
Miks ma ise pole pärast vene võimu lakkamist tehnoülevaatusi ostnud?Sest mul kroonidega midagi muudki teha,samas olen harva teenindustes käiva inimesena tahtnud alati teada,mis vigu ülitargad ja-kallid seadmed mu rooli-ja pidurisüsteemis leiavad.Käingi vaid semude pool oma pere autosid näitamas, sest ei viitsi kuulda jobude juttu medtõendist või tõkiskingadest. On muudki olulist auto juures,mida arvan teadvat/tundvat.
Mõelge kaasa.Ja ärge ostke põõsais föönitavad politseimehi ega autode tehnoülevaatajaid.Käsi südamel:mina pole krooniajal katsunud teha kumbagi.Teenigu nad oma palgad ise ning ärgu juuksekarvu pikuti poolitagu!
Head teed ja häid reisi!
Nagu ikka sooviti kaugsõiduveoautojuhtidele/pikalandimeestele.
Olge terved ja terased!
Endiselt teie
E.P.

No comments:

Post a Comment