tekkis mul mõtteparalleel -kui eelmise,murdmatu liidu päevil aina valetasime Kremli suurtele pealikutele, siis enamus valedest läks kenasti läbi.Ju tuleb teilegi mõni neist meelde.
Kuid nüüd kipume valetama Bruxelles,i kõrgetele võimukandjatele -valminud on säästva transpordi raport.Milles väidetakse tõsimeeli et Eesti uued autod on võrreldes EL-is registreeritavate uute autodega keskmiselt 20 protsenti kütusekulukamad. Üle poole/51 protsenti/ uutest autodest jäävad E-G energiaklassi ja seega ei erine oma kütusekulult 15 aastat tagasi enimmüüdud autodest.
Kuidas on see võimalik,seltsimehed kutsutud ja seatud,küsiks.Kas on kusagil Euroopas salajane autotehas, kus toodetakse eri automarke ja -mudeleid spetsiaalselt Eesti rahva tarvis.Ja miks võtab teemat käsitleda autokauge noormees ajalehest Pealinn,katsudes veelgi õigustada eksperimenti Tasuta ühistransport. Majake kanajalgadel vist kõigub tugevasti,et sulepeast väljaimetud põhjendusedki kõlbavad.Siia passiks veel kenasti automüüjate liidu AMTEL pealiku Arno Sillarti kommentaar või vastulause.Sest eraldi me väikeriigi jaoks autosid toota oleks mõttetu.Küll aga tehti oma paarkümmend aastat tagasi Saksamaal Forde põhjamaadele kus olid mõnda külma keskkonna ja mudaste teede erivarustust.Näiteks esiklaasi alaserva soojendus, et ruudupühkijad ei jäätuks ning esilaternapesurid ja tagarataste porikummid.Euroopa maanteed olid ju toona väidetavalt nii kasitud et poritõrjevarustus polnud vajalik.Mõni autotootja nipitas isegi säästuga nadima salongikütte radiaatori tekitamisega.Kui mu kooliveli JR oli ostnud tütrele Saksamaalt toodud pruugitud BMW,selgus et ei lõdvikute vahetus ega termostaadi kontroll avastanud talvel poolkütmata salongi saladust, selguski omamoodi seik.Mis üllatas ka paljunäinud autolukkseppi - salongiradikas oli vaid poole tavalisest mõõdust elik konsooliauk oli kummaliselt suur.Sinna mahtus ka uus,varuosaletilt soetatud täismõõdus toode ning auto läks nüüd soojaks nagu bemmid tavaliselt.Järelikult oli auto mõeldud soojema kliimaga maadesse.
Mis aga puutub loo algul toodud ülisuuresse kütusekulu erinevusse,siis tasuks mõtteaineks võtta kaugsõidu veokajuhtide jas turimibusside sohvrite väiteid,et Soomes tangitud paagitäis viib sõiduki kaugemale kui Eesti paagitäis...Kas pole mitte tegu kohapeal segatud sollkütusega.Sest Neste Eesti küll väidab,et kasutab ainult emamaa toodangut.Kui kunagi nägite Neste kirjadega paakautode vuramist piiriületuskohast Vaalimaal läbi Viiburi ja Leningradi Tallinna peale siis nüüd on see pilt kadunud minevikku.Kes ja kustkohast seda kütust siis veab.Teadjamad väidavad et ikka Mazeikiaist kogu me autokütus tuleb-see ju lähim naftatöötlemistehas mis varustab kogu regiooni.
Millel põhineb vale Eestis müüdavaist erisugustest /loe-erikulukaist/ autodest,küsib
paadikapten Neemo E Poldre
Saturday, March 9, 2013
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment