tuletaks meelde slaavi vanasõna kui keegi poolkogemata tõe välja ütleb: "Nagu vette oleks vaadanud!" Vat mo Liiza pillas eilse jutu pääle,et Moskva leht kirjutas suure sõjaliitlase antud loast WikiLeaksi lekke põhjal:ja sina usud kõike,mida vene ajaleht kirjutab? Jäin hetkel vastuse võlgu,ent leidsin selle pärast internetist. Kõigi taoliste lugude põhiautoriks oli väljamaale elamakolinu,ilmselt keegi mittevenelasest ajakirjanik,1947 Novosibirskis sündinud Israel,kelle lugudest leiti luulumõtteid,mida lekitatud memod teps mitte ei sisaldanudki.Mimmil oli õigus-Kremli käsilastesse tulebki suhtuda reservatsiooniga,sest nad on seda väärt.
Kas on investeeringuid väärt sotsministeeriumi serveeritud värske diil maakondade sotsiaaltöötajaile,kes said e-mailid küsimusega väikese Smarti-laadse elektriauto võimalikust vajadusest oma töös.Olen põgusalt kursis firma ZEV pakutava,Hiinamaal toodetud autode valiku ning kasutusega:pärast öö kestvat laadimist läbivad ca 120 km kui tee on sile ega ole veeretakistusi(?)Aga meil-kord lumevallid,kord remondis teelõigud - kus sa Miami promenaade leiad,küsivad interneti kommimeistrid.Mitmedki on kursis ohuvarustuse puudumisega ning sõidukite algelise kvaliteediga(mingu Hüüru,Mati Leivategija manu-see oskab paremini,ütlevad). Kui eelviimasel Motorexil oli Mati kohal nagu alati ja tutvustas mulle omaehitatud elektri-Pobedat,pagasiruum tihedalt akusid täis pikitud,olin siiralt üllatunud.Sest ise ütlesin talle mõni aasta tagasi: Mati,kulla mees,ära raiska oma talenti sellele,et teed vanast Almast limu(pikendad ajaloolist Opeli-Mosset)või moondad ZAZ 968 rannabagiks-autot neist sa niikuinii ei tee ! Ka oli internetis keegi tolle särtsuauto-pakkumise peale keegi ülitark pakkunud välja auruauto taasleiutamise : 104 a. tagasi oli auruautol saadud tippkiiruseks 205 km/h.Kasutegur olla 25 %. Ning 80 KwH saamiseks vajataks 18 kg kuivi puid hinnas 20 eek.Ja et Eesti iga metallitöökoda tuleks ülesandega toime(?)No ei oleks nii ülioptimistlik,kuna vähese saastega väikeautosid on murdu,ka elektrisõidukeid juba aretatakse:isegi Ford Transit veab kaupa elektri jõul, rääkimata Peugeot iOn-st,Ford Focus EV-st,Opel Amperast jpt.
Muide,me väike Eestigi vajab maad katvat elektrisõidukite laadimisjaamade võrku, nagu praegu rajab Taani ja mis valmib algava aasta lõpuks.Inglismaal juba asjad liiguvad.Londonis on üle 50 laadimisjaama.On kava aastaks 2015 omada iga miili järel ühte võimalust.Rootsi lisab olemasolevaile, mis täna 14 Stockholmi parklas ning plaanib arvete mobladega maksmist.Soomeski valmib nö elektriautode maantee Helsinki-Turku aastaks 2016.ses mõttes,et laadimiskohti teeveerde tekitatakse.
Kas oleks teema Eestimaa Rohelistele,kes ettevõtmise juhthoobade juurde astuks ning käima lülitaks ?
Polee pahaa...venitaks klassik
aga mida teie arvate,küsiks Maire Aunaste
Kes teab versiooni,kirjutage või helistage
metskapten Neemo E.Poldre
Saturday, December 18, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment