Thursday, December 10, 2009

EestiPoiss

õhtast,kõik see mees(ja naine)hüüab.Sest nädala selgroog sai murtud -homme on reede ja mul loenguvaba päev,mis keele variatiivsust õppima kohustab,kuna nädala pärast eksam kollitab.
Loengu lõpul vahetasime koolivend Uwega muljeid kuidas Tõnismäe Tinasõdur minema lohistati.Mõlemad olime seisukohal,et kirvega seda asja aeti.Tema leidis,et võitjate püha kuju kallale kiputi.Mina taas otsisin pointi miks just taolisel moel.Jään endiselt eriarvamusele,et vaja seda ju oli, ent kas tsiviliseerit inimeste kombel asja aeti on iseasi.Tegin ju meediamonitooringut enne actioni ning nägin ette mis juhtuma hakkab.Kuna neil Maarjamaale tulnuil puudus keeleoskus ja kindel,autoriteetne liider,läks asja tuum neile kaduma.Läbustamine ja suure võidu juubeldamise jätkumine kesklinnas pididki selleni viima.Kuna vastaspool hindab väga Suure Juhi isiklikku pöördumist,olnuks vaja vaid meie riigi juhtisiku sõnumit:ärge laaberdage ja juubeldage pealinna südames,muidu tassime puusliku põõsasse!
Ega see ilus ei olnud kui klassijuhatajate sabas toodi punaste kaelarättidega pioneere rivis 9.mail ja 22.septembril Tõnismäele punamundris vanaisade ja -emade bajaanimängu ja vodkalibistamist vaatlema.Et traditsiooni ja järjepidevuse viljelejaid kasvatada. Mida oli eestlasel-ka mittenatsionalistil- väga valus vaadata.Sest pole meil peret,kellest punavõim poleks raudse teerulliga üle sõitnud.. .Valederohke ideoloogia saatel:krrdi faSistid pommitasid puruks Narva,Tartu ja Tallinna!Koolis küll me küll mitte ei tohtinud punaarmeed faSistideks tituleerida(?!?)Kuigi ühistunnused olid kaalukad.Kogu maailm teadis...
Aga poliitikalaineil hõljumine mulle suht võõras teema on.Koolist tulles ning Forum Centeri ees bussi oodates astus ligi vana kolleeg "Noorte Häälest"-Väino Raskasov.Kust tulek,kuhu minek conversationlõppes tema üllatusega,et ma ei tulnudki ülikoolist loengut pidamast,vaid ise õppimast(?)No su esmahinnang on minu kaugem tulevik,väitsin.
Hommikul ülikooli fuajeesse sisenedes tuli mõte,et mida mõtlevad nooremad mind kooli longates nähes?
Kas "igavene üliõpilane" või - vanaonu mõtleb enne surma võtta viimast? No ei üht ega teist.Tegelt tahaks kasutada võimalust et liikuda suudan ja et midagi ehk kunagi veel tarvilist kõrvataha võin panna.Nagu hiidlane kes leidis suvelõpul teelt surnud varesepoja ja pistis tasku.Kevadel võttis roju välja ja ütles: "Näh,et läind taris!"
Aga kui Taevane Isa tervist jagab,mina ei lõpeta.Huvitav ju:isegi tänapäevane emakeele ortograafia põnev on - kus mõndagi tavatut hooman. Terve elu mul eesti keele korrektne valdamine trumbiks olnud ja mu haritusest märku andnud.Kummaline,et pr.Annika Hussar nüüd teistmoodi arvama peab.Aga kui mu nime googeldab,küll oma hinnangut muudab,loodan. Sest needki vähesed mu autoalased artiklid peaks andma ainest hinnata emakeeleoskust mitte halvaks.
Ei siis muud kui Hyvää Joulua!
Sellel lainel mõtleme ja elame.Lund küll lubatakse kuid Liiza ei usu ühtegi mesijuttu.
Näis-näis!
Parimatega teie Neemo.E.Poldre

No comments:

Post a Comment