Saturday, May 21, 2011

EestiPoiss

Reamees Poldre päästmine
oli eilse õhtu märksõna.Kui Mimmi oli Vihulasse oma plixide klubisse purjetanud,et weeekend mõnusalt ja meestevabalt sõbrantsidega ära veeta/mööda saata,jäin ma pojukesi kantseldama.Sest noored lapsevanemad polnud veel kodus.Jensu isegi Vihula mõisas nõupidamisel, Ksenia alles tööl.Nooredmehed kilkasid oma maja akende all Rita noorema pojaga ja lõid vastastikku palli üle võrkaia.Lusti oli palju,Patrik nautis oma pommlööke ja Sebastian põristas plastkalluriga mööda aeda sealsamas.Mina olin omadega ametis: võtsin Luigepoju Ekspresseni ja purgiõlle ning süvenesin nädalalehe saavutustesse aiakamina juures korvtoolis.Kui olin õllekese lahendanud ja taas tooli sisse sukeldunud,kuulsin pisukest raginat ja toolipõhi vajus läbi.Hetkega tundsin, et siit ma enam ei tõuse.Nii oligi,sest halvatud keha ei allunud kavatsusele lahkuda oma vangistajast.Tegin mis ma tegin,jalgu alla ei saanud.Lasin ajalehe toolikõrvale rippu ja hüüdsin Patrikut.See tagus palli majanurga taga ega kuulnud midagi.Siis hüüdsin Sebastiani,keda kuulsin samas mängivat.Null tähelepanu temagi poolt.Karjusin pooltunni jooksul oma kümneid kordi,aga nii kõik jäi nagu oli.Mina kui sitasitikas kevadisel metsarajal seljakil maas, jalad pekslemas tühja.Mõnel korral kui sibasin jalgadega meeleäraheitlikult, oli oht koos korvtooliga ümber kukkuda.Jätsin mõtte katki ja piidlesin igatsevalt paari meetri kaugusel sirelitüvel rippuvat Sissy jalutusrihma.Mille abil saanuks kargu alla võtta.Kuid kaugus selleni oli määrav,et mõte lahkuks.Kui lõpuks naabripoiss kuulis mu hüüdu, saatis ta Patriku minu juurde. Pätu oli varmalt krapsti kamina peal püsti ning sikutas minu juhtnööride kohaselt jalutusrihma ja riputas selle mu lähedusse sirelipuu külge. Nii kui otsa näppu sain-nii püsti olingi. That,s all.
Ja veel tänagi,laupäeva hommikul,oli Patrik eilset meenutades vaimustunud:tead, eile ma ju sind aitasin,eks? Ma ei jäänud võlgu-kiitsin nii isale kui emale tragi poja tublidust.Täna õhtupoolikul said noored oma elujärje ning majaehitusega niikaugele, et võisid hakata sisse kolima.Suur ja kauaoodatud hetk saabus kuidagi ootamatult ja vaikselt.Jensu ja Ksenia mööbeldasid teisel korrusel,pojukesed astusid meie uksest sisse.Kuulen,kuidas Pätu sõnab Sepole: me kolime uude majja.Sepo vastab tähtsalt: jah,me sõidame sinna autoga(?)No on ikka mehikesel fantaasiat,mõtlen:sama krundi paarismajja-kuhu autoga? Ajalooannaalidesse paluks sisse raiuda järgmist:
21.mail 2011 alustasid noored oma iseseisvat elu iseehitatud majas mispuhul pole mõtet tagasihoidlikkusega hiilata-see oli ka minu mõte,et poja kodu peaks olema siinsamas,isaisa ehitatud maja pikenduse katuse all,mitte kusagil mujal,kuhu Jumal juhatab.No oli kuis oli see suur itaalia perekond või segasumma suvila,mille kütkes seni päevakesi veetsime.Lõbus igaljuhul,kasulik ka noorperele.Kel oli alati võimalus tited uksealt sisse lükata kui oli huvi vabale jalale liuelda.Ja see võimalus muidugi jääb.Poe juures kohtasin klubikaaslast Vahurit,kel oma firma,mille kaudu müüb ja paigaldab kodude valveseadmeid.Kuulsin,et mind huvitavad vidinad tema kaudu täiesti saadaval.Et oleks mingi häiresüsteem noorte maja ukse ligi,mis annaks märku, kui nende äraolekul kutsumata külaline väisata üritab.Kel plaanis teiste arvel oma rikkusi rohkendada.Sissemurdja kui lühidalt väljenduda.Selgus,et saaksin isegi sellise,mis tembutaja koonuehituse salvestab.No nii peeneks ei tasu kah minna, arvasin.
Hea kild Pehmed ja karvased seriaalist.Hunt teatab oma võrratu Tambovi aktsendiga:
Itaki Vsjotaki laul Joppaparei võinuks võita - nii hea oli(?)
Mäletatavasti Ithaka Maria kirus telesaates,et tema Hoppaparei oli etem kui Getter Jaani Rockefeller street.
Ja mul on lakkamatult ja järelejätmatult nõrkus kõikides me seriaalides-kodumaistes seebikates leiduvate igapäevaelu-ilmingute vastu.Mida rohkem stsenaristid noid killukesi sisse põimivad,seda vaimustunumalt mina vaatan.Ja rõõmustan,kui leian.
Tõlkeapsudest Kanal2 filmide subtiitrites.Kas peab väga autokauge inimene olema,kes pidevalt tõlgib motorhome haagissuvilaks? No milleks järelkärule mootor, küsin mina.Kas see peab oma vedurist ette tõttama?
Kes arvab teadvat õiget vastust,võtku ühendust
paadikapteni ja autosõbra
Neemo E.Poldrega

No comments:

Post a Comment