Wednesday, May 4, 2011

EestiPoiss

Piiritusesegamise ilm täna
Nii väitsid mu kolleegid-kalasportlased vanasti Kiideval Ajakirjanike Liidu puhkebaasis kui selline vihmane päevake kui tänane me ettevõtmisi ja näiteks mereleminekuplaane rikkus.Eks meil ikka külmarohtu ligi oli.Mõõdukate võtjatega pidevalt ühes paadis(loe:seltskonnas)viibides polnud seda hirmugi,et keegi täis jääks või pildi tasku libistaks.Sest ilma hea sakummita tops suu ligi ei tõusnud. Head kokad olid nii Haug kui Tellis,toiduvarud alati suuremadki kui ampullikogu. Küllap neist suvedest ongi pärit mu sissejuurdunud harjumus,et libistatakse väikese põhjuse ning tillukeste lonksudega ning eikunagi pealehaukamiseta.
Kas nüüd suutsin veenvalt põhjendada,miks brändipitsi kummutanuna vihma sisse sukeldun. Et siirduda senjooride(seenioride) kohvilauda,kuhu kogunevad minusugused veterinaarid(veteranid)-ajakirjanikud,staazikad EAL liikmed.
Mingi elupagas kogunemas ka pojukeste kõrvadevahele,kelle esimene 10.juubel kolmat päeva jaksu kogub.Üleeile,õigel päeval, tulid Berit ja Eero lillede ja kingitustega, minult said põrnika ja sitika(loe:Munavolkkari ja Citroen 2CV mudeli).Annika laekus eile kui leht valmis sai,mõnusa koogipaki ja muu staffiga,täna jätkuvad omaealiste pidustused Laste Mängumaal,kuhu tuuakse kokku tittesid igast mastist ja vanuses. Sebastian,kellele kuulub pool kümneaastasest kaksikute ühisest sünnipäevast, üllatas ema Kseniat juba täismeheliku komplimendiga:Sinu huuled on kui kirsid(?).Selles vanuses,viieaastasena, mina küll oma Ljudakesele-armastus Koplis naabrineiu vastu vist juba oli- ei osanud nii kauniste öelda.
Jah,lapsed arenevad tänapäeval imekiiresti.Kas märk sellest,et X-päev läheneb?
Mul on vaid kaks küsimust.
A.Kas lubatud lähenev purustav kaos liidab me eraldihoidva rahvakillu osalised edasikestmise nimel.Või jätkame vanaviisi:igaüks omaette,naabrit kahtlustavalt piieldes?
B.Kas karm tulevik saabubki mulle kui vaesunud aadlimehele või on saatus suutnud teha seks ajaks mõningaid korrektiive?
Vahet pole,kostate vastuseks.Olulist jah,see on selge.Kuid mõningaste varude ja ettenägelikkuse korral saaks ju piinu pikendada?Ja lähedastele tuge pakkuda,usun ma täna.
Sest seda vana tõde:võidab see,kel on surres rohkem asju,ei usu ma ammu.
Pigem usun,et inglise keele mõju eesti keelele on suurem kui hoomata oskame.
"Teie ettevõtmised võivad isegi paremini,kui ootasite,sujuda"väideti täna Elmari raadios.Miks ma puhtas eesti keeles öelnuks teisiti?
Enne väljaütlemist tiba mõelda poleks kurjast,usub teie paadikapten
väsimatu Neemo E.Poldre

No comments:

Post a Comment