Friday, May 20, 2011

EestiPoiss

Heameel märkida
et olen teinud rahu oma teise mina,saatuse või Taevaisaga,kelle vastu mässasin hinges mõnda viimast aastat.Ega suutnud mitte kuidagi leppida paratamatusega, insultijärgse halvatusega.Vaadates täiesti terveid geolooge,pudelikorilasi Jannseni taarakuuri juures sekeldamas või kusiganes,mõtlesin ikka: elu on mul hea,aga karm saatus nöögib.Oma tänase meelerahu olen vast leidnud mõtlemisviisist,et katsu ikka muuta seda,mida suudad.Ja õpi leppima sellega,mida sa ei suuda.Ja see,et ma linnas ei juhi autot,pole üldse valus.Pigem golfitoksimisest ja spinninguga kalapüügist tunneksin rõõmu oma pensokaseisuses.Nagu kõik korralikud euroliidu pensokad seda võivad.Vat eile olingi Tallinna Euroopa Liidu majas pressibriifingul kolme kauge esindajaga.Kellest ühele,soomlasele Hannu Takkulale,oli mul esitada isegi üks soomekeelne küsimus piiriülese,eestlasi ja soomlasi aastaid ühendavad vanaautoharrastuse kohta.Et kas nad seal kõrgel ja kaugel peavad ikka seda tegu kultuuriajaloo säilitamiseks? Mõttele tulin seepärast,et Tallinna linnaisad pole vastanud,kas on nõus saatma tervituse teisele kultuuripealinnale kui me ühine kolonn lahkub siit Turku Tallinki laeval 16.juunil kell 21 õhtul.
Kõrge külaline vastas,et kõik on tore ja vajalik,mida teete rohujuure tasandil.Kuid kahjuks ei võta press kajastada asju,kus pole skandaali ega pahandusi.Rohkem on vaja anda välja positiivseid signaale.Jutt jumala õige,kuna vastus oli suunatud mulle, pressi esindajale.Ent olin hetkel rohkem vanaautoharrastaja nahas,kes soovis, et teda kuulda võetaks.Seda ma Hannule ka hiljem eravestluses mainisin,et klubi Unic asutajaliikme ning tänase juhatuse liikmena,ajakirjanikuna katsun teha omalt poolt kõik,et positiivne sõnum leviks kui üritus laabub.
Remargipojuke.Eile koju sõites meenus,et olin imekaunile Viktoria Ladõnskajale Eesti Ekspressist mullu lubanud,et kingin talle vastu oma raamatu kui see kunagi ilmavalgust näeb.Jutuks võtsin seetõttu,et nägus kolleeg ei võtnud minult raha vastu kui tahtsin toimetuses temalt osta ta värsket kokaraamatut "Vene köögi eripära...Kas pean varsti hakkamagi otsi kokku võtma,et Honore de Poldre teos "Vaata,kuidas ma lonkan" juba mingi arvestatava kuju võtaks?
Aga enne pean veel kohtama linnaliinibussis seda kurja politseimundris tädikest, kes rohemehikese MuPo kaitsevärvides mind piletinõudmisega tülitas kui olin oma invatõendi esitanud.Oled sa sügava puudega,nõudis ta minult.Tahaks taaskohtumisel öelda,et palun teie nimi.Tahan teist kirjutada oma insultiraamatus peatüki,kuidas elasite ja kus töötasite ning kuidas sattusite sellesse mundrisse?Kas teate,et ajal,mil meie poisid surevad rindel,kaitstes Hellmansi provintsis(majoneesi ikka teate?) Eesti vabadust,käite siin vaegureid piinamas? Kas olete kuulnud,et Hitler saatis raskel ajal rindele isegi oma politseijõud? Aga teie sibate bussis ringi ja uurite,kes on sügav? No mida see halvatu sügab,kui isegi kratsida ei õnnestu?
Ja miks ei näe politseimundril teie nime?Kas olete ikka pärispolitsei,või hoopis Leedu libapolitseinik ehk ostnud mundri Balti jaama turult?
Küsimused täiesti vastatavad,kas vastused tulevad küsitavad?
Eile avasin Viru Keskuse keldrikohvikus lausa "Kass Arturi postkontori",kus lahendasin Luigepoju Ekspresseni ristsõna,lõikasin välja talongi ja liimisin selle postkaardile.Siis kirjutasin valmis võltsvolituse Nõmme Postkontorile,kes ei tahtnud anda mulle selleta kätte poja Jensu tähtkirja.Omakäeline volitus kulus juba siis marjaks kui liiklusmiilits nõudis volitus sõbra autole.Kui oli pidanud kinni mitu autot ja kontrollis eespool,tegin kähku valmis omagi volituse et trahvist pääseda. See kes pääsenud sotsialistlikust põrgust kapitalistlikku paradiisi,peab ikka suutma endaga toime tulla.Või oli see vastupidi?
Remark.Märgina sellest et suures liidus masu lõppenud on täheldasin järgmist.Tulid need kolm euroametnikku suure hõbedase Hansabussiga,kuhu mahtunuks veel oma paarkümmend VIP-reisijatki.Miks ei liiguta linnas elektrilise mikrobussiga,mida pakub selle ala fanaatikust hr.Randma? Kas pole teada müügifirma nimi?
Helistage,kirjutage,joonistage
palub autoekspert, paadikapten,
elu-ja sõnakunstnik Neemo E.Poldre

No comments:

Post a Comment