Sunday, September 1, 2013

Olen mina nüüd taas loovisik ehk mitte

        Loen,et 1.jaanuarist 2014 jõustub uus loovisikute seadus. Mis ei sunni enam näit. vabakutselist ajakirjanikku FIE-ks hakkama.Kes pidi ennatlikult tasuma mitmeid makse, milleks raha  teenimine alles oraste pealt nähtav. Probleem on aastatetagune-ajakirjanike liit arvati võimupartei pelglikkuse tõttu välja loomeliitude nimekirjast, kuhu kuuluvad tänapäeval igasugused tikkijad ja tantsijad. Sest need on ju ohutud,ei kipu paljastama uusaadli sigadusi, bojaaride kuritarvitusi.Elu Peremehed saavad südamerahus pühenduda endile helge oleviku ehitamisele, tõotades  Eesti rahvale helget tulevikku.On just alanud lasteraamatu kirjutamise konkurss.Ju peaksin ühe vaimuka loo kirja panema, ära saatma ning siis juba kirjanike liitu astuma- nemad ju muudkui loovad kui kirjutavad...Ja minu tragi laps, mu  Berit saaks võimaluse illustratsioonid teha.Väike printsess Anna pakuks ainest küll ja küll - kuna elab väljamaal  ning võib mulle pillata igasugu killukesi etteantud teemal.
Kultuurihuvi puudumist mulle küll ette heita ei saa.Septembri teise nädala keskel kipun me väikese kollektiiviga-neljakesi täitma oma igasuvist unistust-külastama Baskini teatri suvelavastust,seekord  juba Kõue mõisas.Strindbergi Preili Julie on kindlapeale seda väärt,kirjutaski Rein Veidemann selle etenduse põnevalt lahti.
Ka elavad pildid elik kino köidavad mind taas. Austraalia film Kaks ema ning Prantsuse-Austraalia linateos Noor ja ilus on need,mida peaksin enne talve ilmtingimata vaatama.Lugeda tahaksin vastset teost raudse eesriide purunemisest ning punase pliiatsi lugusid kodueesti tsensorilt...Minu elu lood ju, või kuidas.
Oma pere-elust veel.Noored härrasmehed alustavad täna kooliteed,eile soetasin Sebastianile prillid et ta värskelt opereerit silm klassikaaslasi eriti ei häiriks.Koolistaffi ostsime juba varem, nüüd võivad minna tarkust taga nõudma. Minu vanasse koolimajja elik Avekuke Akadeemiasse, mis ikka endiselt Raudtee 55 majas, kuid nüüd Nõmme Gümnaasiumi algklasside majana jätkab.
Taevas kisub jälle pilve,olen kui põllumees ning piilun aina üles -vaja ju terrass õlitada, Jensu pesi selle just survepesuriga läikima. Saaremaal paraku sajab aga lahinal, rääkisin just metskapten  Kaljuga. Keda ootan aina külla kui ta taas Eestimaad külastab, nagu ma talle kinnitasin.
Veike missunderstanding leidis aset.Kui eile pidasime minia Ksenia sünnipäeva,oli äkki  meie köögi ahjus Brandt vaja küpsetada pannitäis kanakoivakesi pidulauale.Need võeti kiiruga välja ning aluspannike mahatilkunud kasnarasvaga jäi sisse.Hommikul soojendasin kohvi juurde kahte väikest pirukakest ning teades imeahju isepuhastumisvõimet jätsingi selle  pannikese sisse.Loomulikult oli lõpp selline et kogu see staff paakus ahju kinni.Olin kuulnud et taoline kallis ahi pistab kanakondidki ise nahka kui end puhastama kukub, polnud see ometi tõsi. Nagu pahandatud Mimmi mulle selgitas. Müüakse ilusa legendiga kah igasugust pahna, mõtlesin südametäiega.
Vigade parandamiseks saatsin just kirja ajakirjanike liitu Hellele.Palusin juba teistkordselt et meie kodulehelt eemaldataks minutoodud partnerisoodustused-Hondahoolduses liidu liikmele soliidne hinnaalandus, nagu ka Pika Jala restoranis miinus kümme protsenti arvest kui esitatakse liidu kehtiv liikmekaart.Järelikult on vaja tuua asemele mõned uued koostööpartnerid,aga kust neid leida,küsib teie paadikapten Neemo E Poldre.

No comments:

Post a Comment