Thursday, April 26, 2012

EestiPoiss

Head Volgat siis
soovis mulle tütreke eile õhtul,kui lepitud ajaks Nõmmele, Silla tänavale müügiloleva vana villa hoovil asuva autotalli manu siirdusin.Kohe kaugelt oli näha,et nii väsinud garages pikalt seisnud autost head nahka loota pole ja mina seda teps mitte omale ei ostaks.Olingi huvitet GAZ-21 järgmisest mudelist,mis tänu minu silmis hoopis intelligentsemale väljanägemisele ja headele noorpõlvemälestustele mitmest tööautost silmale kenam kui see arhailine esmamudel.Põdraga kapotil,mis hiljem  ohutuse mõttes ära keelati kui liiklusohutus moodi läks.Teades juba ette,et 1961.a. versioon elamust ei paku,ootasin külgukse taga kuni omaniku sugulane, noorsand  Johan oma nö salaluku e puidukruvid ukse ja piida liitmiseks maha kruvis.Miks üldse inimesed sellist reliikviat mädanemisoludes hoiavad,seda ma ei mõista.Kurb pilt avanes ka hoidla sisemuses,sest talvesoolast puutumata autokere oli küll kenasti tehasevärvi all,kuid omaaegse kultusauto kallal olid käinud näpuosavust treenimas sissemurdjad, agarad narkarid,kes meie tubli balti tiigrikutsu erilise hoole all.Nii kui mõni kaak tänaval kustub,kohe kiirabi teda päästma tõttab selmet laste kiirabisse panustada.Kas see on uue liidu päevakäsk või mis,aga väsimatu hool eluheidikute eest on mulle täiesti arusaamatu.
Mida noored tehnikud siis vana mönusa pereauto kallal olid korda saatnud.Lahti oli harutatud radiaator ning veepump,ühtlasi kätte saadud plokikaas,jagaja ning karburaator.Mille nimel nähti suurt vaeva käigukasti mahamonteerimisega ning summuti ärakiskumisega,teab vaid poiste haige ning mõttetu aju. Kurvem pilt aga  avanes  auto salongis,kus niiskus oli rikkunud kogu polstri ning istmed.Täismäng,ma ütleks. Ja kuna korras sisuga Volgadest ei meil ega lähiriikides puudust pole,ei hakka vist keegi seda kaost raske raha eest likvideerima.Pere reliikviat,armsa vanaisa head autot-palun väga,Kuid seda anonüümset, masstootmises olnud vene rauda-no way.
Siiski pakkusin,et annan meie peatselt käivituva internetioksjoni kontaktid.Sest Ajalugu ei unusta neid, kes  rooste kuritegudega võitlusse asuvad,ega andesta neile,kes seda pole teinud, see oli me lipukirjaks kui vanaautoklubiga 1977. alustasime,autoriks me president Valeri Kirss.Kuna hullemaidki projekte on ära  päästetud siis mina lähtun sellest,et ega taolisi Volgasid enam tehaseväravast välja ei tule.Ja sõidabki selline ju pagana hästi.Ning kuna Margus Kuuse just oma Autolehe intervjuus toonitas,olid endisaegsed riistad seepärast etemad,et neid sai igamees kodus parandada,on seegi sulatõsi.Minagi,eraelus kui tavaline ajakirjanikuhärra,lasin mõnegi oma Lada läbi pulkhaaval sõrmede- kolvirõngaste ja klapisääretihendite  asendamine,piduriklotside vahetus,lõdvikud ja ventikarihm olid vajadusel päevakorral,kolm viimast pluss pirnivahetused olid kui igapäevase leiva suhupistmine. Poolassi vahetus ja nukkvõlli veoketi pingutamine nõudsid veidi suuremat kogemust.Isegi kerevärvimise-eelne pahteldus ja kruntimine tuli ära õppida,sest autoteeninduses pandi tavaliselt pooled pulgad pihta. Carello-tüüpi esilaternaelemendid ja Fiati algsed amordid jm ,mis Zigullidele Togliattis algselt alla pandi,läksis autoteeninduses nö jalutama.Ööd,mis veetsin Pääskülas kolleeg Kalvi garages oma auto all,ei  unune vist kunagi.Sest tema vend Kalle nõudis enne auto sisseajamist garaazipiletit,milleks oli pooliskane hundijalavett.Kuna nende autotall oli kütmata, rebisime selle noti tihti nö töö käigus rindu.Hommikuks olin kaine kui ponks ning hüppasin kettasse,et viia lapsed lasteaeda ning koos oma Liisaga tööle põristada.
Töölkäimisega selline huvitav lugu,et minia Ksenia käib nüüd tööl hoopis...lennukiga.Kuna peamaja on Riias ning firma säästab daamile hotellitoa üürimise pealt.Mulle meenub aga partei XXIV kongress,kus lubati et aastaks 1980 on linnatransport ja kommunaalsaun tasuta,korteriüüri ei pea maksma.Ning iga pere saab reaktiivlennuki.Miks küsiti.Aga seks et kui kusagil  suures ja murdmatus liidu tuleb müügile suitsuvorsti,saaks seda  perega ostma sõita,kõlanud sm LiBre vastus.
Kas plaanitav peatne tasuta bussisõit ongi partei leninliku joone elluviimine,tahaks küsida ühe punaste partei kallakuga juhilt.Ja kas prii sauna mõte jäädavalt kadunud ajaloo kolikambrisse.
Teemaga seonduvalt.Makaronisööjate riigi esinumber Berlusconi peab oma toiduahelas seebil ja leival ülal koguni 42 talle armsat naiskodanikku.Mede Savisconi on vist teemaga hädas-temal näitsikute paraadi toitmise ja katmisega muresid-ja nõuab oma parteiliikmeilt avalikult kätte kõiki tasumata parteimakse...
Lõpetuseks vihje meite kohtuisandaile,kes kirjutavad kaakidele välja eimidagiütlevaid,pehmeid karistusi. Pakistani kohus tuli just välja uudse karistusega-mõneminutiline vangistus kohtusaalis. Ohh kuidas see sobiks kõigile parteimahhinaatoreile,altkäemaksualtidele lipsustet kurjategijaile ning neile kümneile  joodikjuhtidele,  kes inimesi tapnud.
Lõppsõna asemel.Lugesin just digiraamatu avaldamise võimalusest ning usun,et kunagi saate neid ridu lugeda just sel moel-digiraamatust.Sest ma ei näe siin mingeid takistusi ja EPL-i lugu innustab.
Kohtumiseni siis,teatab rõõmus
paadikapten Neemo E Poldre

No comments:

Post a Comment