Monday, February 9, 2009

EestiPoiss

Hommik,sõbrad,tuttavad ja tundmatud:sõnaga-kõik see mees/naine!Täna tahaks selgitusi jagada:mis tähendab tagasilla koormamine?Kui sõidate igasuguse lisavidinaparaadita täiesti tavalisel tagaveolisel,vajate meie hoolega puhastet talvistel teedel-tänavail liigeldes terve nahaga koju naasmiseks nö juhiassistenti,mis koosneb näiteks liivaga täidetud ja kühvliga varustatud lapsevannist pagasiruumis või väikekaubiku puhul ca sentimeetripaksust terasplaadist raskuseks, kaubaruumi põhja katteks (nihkumise vältimiseks tagumised rattakoopa- mügarike kaared välja lõigatud).Mõlemad nipid oma käega roolides edukalt katsetatud,heaks kiidetud.Nii Volgad kui KIA Besta kaubik tervelt koduaeda tagasi jõudnud. Ka peeglina päikeses säravalt Narva-Tallinn trassilt,kus Jõhvi ja Rakvere vahel mitmed veokad kraavis.Olin oma Liizale kaubabussi sohvriks,kuna kerged kunstlilled ei kaalunud midagi,vaid raudplaat-reisija aitas mul sirget sõidutrajektoori hoida.Pikem juhistaaz ikka abiks!
Tühja,kerge kaubikuga,kus mootor esisillal,olete talvel sõitma minnes surmalaps,kui kõrvade vahel tuul lihtsalt vuhiseb.Jänesenahkse kõrviku lapatsite kurgualt kinnisidumisest pole abi.
Niipaljukest autokoolitust.Ent mis hüved olid sovjetiaegsel kergesõiduauto sohvril?Suurimad kindlasti vastutavate seltsimeeste-tippkuttide kutsareil. Nii said nn valge maja e.partei keskkomitee sekretäride juhid,keda oli kümmekond koos varumängijatega(külalisteauto juht Labidas jpt.) kohe endile suvilakrundid Laulasmaale,Kloogale.Kui Vääna-Jõesuusse ehitati välja "paksude suvekodu" e. juhtkonna puhkerajoon,kuhu mustad Volgad kummivilina saatel täiega siirdusid varakevadest hilissügiseni.Ja mis oli parem kui autojuhtki lähedalt võtta.Eriliseks fruktiks peeti Valter Klausoni abikaasat,kes Maanteeministeeriumi juhtkonda terroriseerimas käis:"Vat seal Rannamõisa mäe all esimeses kurvis on vasakul pool üks teeauk,kust täna läbi sõites põrutas.Mu mees ei öelnud küll midagi,aga kortsutas kulmu. Parandage ära,muidu tuleb pahandusi".Taolisi justkui Zvanetski huumorikilde juhtus ikka.Ja Aadu Luukase alluvad pidid asjale asuma. Kord,kui keskkomiteest Spetsautobaasi direktorile helistati,et Nõmmel Aadlipesa juures pole tänav liivatatud,sõitsid puhastuskontori tippjuhid kohale ning pealik Riho Silla asetäitja Mati Vann haaras maast liivasegust lund ning krõmpsutas nosida.Riho krabas patrull-Ladast autotelefoni ning kandis ette,et liiv jäänud lumekihi alla.Kogu linnas tohtis soolatada,aga Aadlipesa ees mitte.Kauni nime panid irvhambad,sest vene barakiasula piirile rajati võrdseist võrdsemate tarvis mitu eriprojektiga punatellisest lukskorterelamut,mis seal tänini alles.Mu kodukanti ehtimas.Isegi vene barakikülast,mis ebaseaduslikult kerkinud pärast sõda vene tööpataljoni rammuga soome kilpmajakestena ning ositi hiljem krohvituna,on saanud vene uusrikaste toremajade asum.Mõnigi päris sündsa projekti järgi,nii et paigal on perspektiivi,kui vaesemailtki kuudikesed ärastatud.Kurjemad keeled pajatasid,et pärast EW taassündi lubasid Nõmme linnaosa mõned ametnikud rahaümbrikega tulnud palujail oma kodud erastada.Teised said kolaka kui nuruma tulid.
Aga tippkuttide kutsarid ei pidanud oma napist(?) palgast midagi välja käima,kui oli korterisaamise- või autoostusoov.Polnud vaja end kuueks kuuks kalalaevale tursarookijaks möllida,et kooperatiivkorteri pappi kokku roobitseda.Ja kas sellest piisanukski?Ka autoostuluba,millest lihtinime unistadagi ei võinud,kukkus küsimise peale näppu.Minu semu Rein Sõitja, täitevkomitee kaubastute valitsuse peamees Edgar Parmeti juht,sai pärast kümneaastast truud teenimist Soomest tagasitoodud Mosse ostuloa.Hind oli sellisel ca 3,5.....4,5 tuhat rubla,uus maksis umbes viis.Oli õnnelik seegi, kes vihatud kapitalisti pruugitul veerema hakkas.Minu tänava poiss Risto sai Inglismaal väljapraagituna ja puukasti pakituna M-412 osta ,autol rool paraku valel pool(?)Aitasin seda kastist välja rookida, Üllatus oli meil suur,kui avasime.Avastasime,et rattad olid kere alla pakitud.Nii sai kast väiksem.Aga see auto polnud kilomeetritki sõitnud.
Lõpetaks autotalli-temaga.Mina sain Pääskülla liivaauku imekähku garaaziboksikoha täna kolleeg Kalju Hooki loobumisele ning oma nutikusele:lasin täitevkomitee häälekandja Õhtuleht töötajana linnaisal avalduse viseerida.Ametnikutädi allkorruselt oli solvunud: nüüd ei jäägi mul midagi üle,kui teid kirja panna!Noormees,nii need asjad ei käi.Tuleks ikka tulla siia avaldusega,nii viie aasta pärast oleks järjekord kätte jõudnud. Valetas,vanamoor.Järjekorda tohtiski võtta vaid sõjaveterane või olulisi inimesi,mitte reakorrespondenti.Näiteks keskkomitee autojuhilt kuulsin, kui peaarhitekt oli üldse keelustanud "linnamaa raiskamise",et viiele klubi autosohvrile öeldi keskkomitee asjadevalitsuses ( oli selline kontor):valige te, poisid endile kodude juures need viis teile vajalikku garage kohta -me vormistame ehitusload(!)
Tervitades neid,kes tänagi võrdseimast võrdsemad-leninski privet!
Rahu,ainult rahu ja: lehva-lehva!Teie E.P.

No comments:

Post a Comment