Thursday, July 22, 2010

EestiPoiss

rahuliku südamega Hiiumaa bussile astuda võib- ööunigi oli rahuline. Sest budausuliste suvelaagrisse jõudis ka mu õeraas,kes hoiab usuõel Annaliisal silma peal,et kaasmungad üleannetuks ei läheks.Ja mu kaasast usuõe telki "mediteerima" ei roniks.
Huvitav tunne on kahekesi blondi valvekoeraga kodus viibida.
Kuidagi imeliselt rahulik on toimetada. Pole aastaid tundnud kuidas on omaette viibida.Aga mediteerimiseks selle sõna otses mõttes polegi aega jäänud.
Eile olin punamütsikese rollis,kes käis vanaemale Marja poe juurest maasikaid hankimas.Üleeile öötunnil vaatasin vene kanalilt vaimustavat telemängu Intuitsioon,kus noor daam pidi paarikümne saatekülalise seast ära arvama,kes on vaimudekütt,kes allveeujuja, kes Suvorovi e. ohvitserikooli kursant,kes tuleetenduse peaesineja, kes laste koreograaf,kes naistekütt jne.
Ja ime küll,vaimustavalt taiplik,särav ja andekas devka suutis pea kõik ära arvata,paaril korral sai õiguse kasutada vihjeid,mille järel põrutas jälle täppi ning teenis õhtuga miljon rubla! Tegelt oli nii tore piiga,et mina oleksin isegi viis miljonit ulatanud.
Veel leidsin tele-eetris kolades kuuevarbaliste e kiluvaraste autosaate, mis oli Jeremy Clarksoni kuulsa formaadi hale paroodia. Ega saldejumsid ikka sajandivanuse autokultuuriga proffide vastu saa,ei tasu lootagi. Aga seda ponnistust oli põnev vaadata sest ämbrikolin jalaotsas on kah etendus.
Linnast bussiga naastes hoomasin silmanurgast Tõnismäel ühe uue hambapolikliiniku uksesilti: Dental Art oli tolle nimi. Minu vaimusilma ette kerkis pildirida,mis pakub graafilises teostuses: esiplaanil hammas,millest väljub-vingerdab välja õunaussi kujutis. Teisel on suruõhuvasar hammast ravimas, augustamas. Kolmandal aiatraktor,mis künnab hambaga kartulimaad etc. Teemaarendus oleks üpris kõnekas: kuidas hammas suhestub gunstiga, läbi igapäevaelu ilmingute...Esimene mõte oli,et pakun idee karikatuurivormi valamiseks korüfee Eduard Tüürile,siis aga tuumasin-miks mitte ma ise ei võiks proovida? Oma võimete piire kompida?
Igapäevaelust veel.Kui sovetiajal küsiti vanalt juudilt miilitsas, millest too elab kui tööl ei käi.Hallipäine juudionu vastas: Lähen hommikul õiges kohas üle tee,10-rubla trahviraha jääb taskusse. Õhtul tulen samamoodi tagasi-kas vaene juut Moisha ei ela siis ära kahekümne rublaga päevas?
Mina sõidan hommikul ühe bussiga.Kuna on tasuta, jääb 25,- taskusse. Õhtul tulen samamoodi tagasi:jälle kahekümneviiekas!
Tagasihoidlikult elades ja kindlapeale poolsada päevas teenides polee pahaa! Teisalt:kuna GSM koduvalveteenus maksab vähemalt kolmsada kuus ja meil pole seda vaja,võin rahulikult sellegi summa kuutulemile liita...Ma suitsu ei tee:kolmkümmend viis eeku päevas kui maastleitud!
Pole siis ime,et Poola mustlane,Tallinna Vesi ja maksuamet mind salamiljonärina tunnevad. Esimene peab auto kinni ja pakub müüa võltskulda, teine käsib mul oma printerist tema veearve välja pressida,aga maksuamet on pistnud mu ühte patta maksuvõlgnikest suurmaaomanikega.Elu mul kui lill,kas usute?
Ent kui ma elaks eilseis uudistes kirjeldet Prantsuse väikelinnas, kus nudistid peremehetsevad,ma nii ei väidaks.Sest kujutage ette: isegi ööklubis ollakse alasti,nagu ka kinodes,linna ühistranspordis, supermarketites jm.Nomida lillekesi,kui meil näit. igalpool näed igasuguseid vormituid kehasid kulgemas.
Tänagem õnne,pealinlased. Et vihmahood vaibusid.Oli ju meil suisa veneetsialik vaatepilt Tuukri ja Karu t piirkonnas,kus autod lausa uppusid,mototsiklistid ümber kukkusid ning paar noorsandi mõnuga telekaamera ees kummipaadis aerutasid.Mille pärast maasturile sappa haakisid ning täiega vabaõhu-spa mönusid nautisid.
Kaifige teiegi suve
teise pole mönusid.
Olge terved!
ikka teie metskapten
Neemo E. Poldre

No comments:

Post a Comment