Tuesday, July 20, 2010

EestiPoiss

oma Annaliisale mõtlemast ei väsi. Kes Pärnumaal "oma ususekti suvelaagris" teiste budistide keskel päevakesi veedab.Talle ju meeldib Elmari raadio horoskoopi kuulata:
"Kaalud on täna pirtsakad.Neil on raske rahuldust leida." Miks peakski minu Liiza olema kingituseks tundmatuile pässidele ja leidma laagris isegi rahuldust(?)
Küll aga oli rahuldustpakkuv ja pisarateni liigutav mu tänane hommik.Kui isa-ema ja vennakesega Haapsallu suvitama tõttav Patrik astus üleukse ja ulatas värske Postimehe:Sulle,papa Enno, oli kiri postkastis, lisas abivalmis noorsand.Ja läinud ta oligi...
Seda hinnatavam tegu,et teised paigutusid juba autosse,kuid temal oli mure lahendada.
Eile Jannseni poes trehvasin ent Jan Uuuspõldu,kes ostis korvitäie kollase sildiga Saku heledat.Tervitasin ja uudistasin,et kas noormees pole mitte eksinud.Küsisin sõbraliku vastutervituse peale, miks ei tarvita mees "seda õiget"? Sinise sildiga Saku originaali.Sest see on jama,solk,pihtis humalajoogi reklaaminägu poolihääli.Too hele siin ongi pärisõlu,ja jätkas:Mis sinuga juhtus? Sain insuldilaksu,vastasin.Minu isalgi sama mure,kuid nii tubli ta pole,lisas.Pikemat vestlust suvekuumas poes jätkata ei tahtnud,kuid et iga insult on erineva lõppastmega,oleks küll soovinud öelda.Et noormees oma isa liiga karmilt lahtrisse ei suruks.
Kuid arvestades minu tahet aina elamist jätkata-nüüdki mõtlen Hiidlaste Koostöö Kogu assistent-nõunikuks pürgida-võiks kaaluda minu foto paigutamist Pariisi etalonide ja mõõtenäidiste saali klaaskupli alla kus mu koolipäevade füüsikaõpiku andmeil hoitakse näiteks 1 kg etaloni jms. staffi.Visaduse etaloniks saamise väljavaade on ahvatlev küll...
Enne surma ei tasu surra,on jatkuvalt minu kreedo.
Kusjuures elu pakub järjest nii mõndagi huviväärset.Mulle oli täna selleks 96-st slaidist koosnev ülevaade Mercedes-Benzi bikiini- showst Miami rannal.
Hansude eliitauto ja lahedad Greted pole kunagi külmaks jätnud.
Nagu ka Eesti Panka suured rahad -kontor pingutab jätkamaks oma eksitentsi nimel. Kuigi Tartu Ülikooli majandusprofessor Janno Reiljan toob päevavalgele vana tõe:pole mingit mõtet jätkata Eesti Pangal toimimist ka edaspidi kui E.liidu ühtne rahanduspoliitika dirigeeritakse keskvõimu haldusalast. Ning EP omab tarbetuid, hiigelsuuri rahareserve.Tänavu 30.juuniks oli pangal rahareserve 43,1 miljarit krooni (?).Siit saab kinnitust, et Eesti riik ongi eliitkodanike äriprojekt,nagu tõdetakse.Ja et miks minule harva sajaline taskusse pesa teeb.Raha on palju,aga mitte minu käes.Nagu vanemad eestlased sovetiajalgi tõdesid.On teatud summadel lisakohustusigi,ent 5,2 miljardit on täiesti vaba raha,minuarust rahva käest väljapressitu ülejääk.Reiljan-noorem tõdeb,et see summa oleks vajalik suunata investeeringuteks,riigi paremaks toimetulekuks. Haridusse,teaduse arendustegevusse,tervishoidu.
Kiuslik küsimus:kas ei hoia eesti juhtkommunistid seda oma heade piiritaguste sõprade tarvis,kes eile paigaldasid idapiiri taha uued Iskander-tüüpi lahingraketid et meile taas külla tulla? Kalõmmi hankima? Eelmine punaarmee matk Baltikumi oli ju superedukas,nagu nad mäletavad.Küllap teiegi olete kahjude kokkulugemisega tutvunud.
Kuid pangaisandad teadsid isegi ülejääkide olemasolust.Miks muidu plaanisid nad äsja premeerida oma töötajaist rikkurite klubi suurte summadega euro tuleku puhul? Loll,kes põhjendust ei leia,ütleks ma seepeale. Ning meenutan,kuidas mu vana semu E.T.sattus uue vabariigi tekkides Eesti Panga asepresidendiks. Ma ei taipa finantsalast mitte kui midagi,olen autoinsener,vastas ta esimese kutse pääle. Vuntsiline peamees rahustas: sa ei peagi midagi teadma. Tähtis on õigel ajal suu pidada.
Nii elagegi.Soovitab
teie metskapten
Neemo E. Poldre

No comments:

Post a Comment