Friday, November 26, 2010

EestiPoiss

No seekord siis taas sedasi.Et tehtud!Ära tuli,see minu taotletud Andres Küngi tõlkestipendium Eesti Rahvuskultuuri Fondilt.Mille toel plaanin tõlkida värske ja rariteetse õpiku uurivast ajakirjandusest,mis sattus minu kätte tänu kohtumisele autoriga,Piiteri nimeka ajakirjaniku Andrei Konstantinoviga rahvusvahelises pressiklubis Impressum.Loodan sellest mahukast tööst saada tuge oma käsilolevaile toimetajaõpinguile Tallinna Ülikoolis.Kusjuures tean,et mitte ammu oleks sellise töö eest omistatud bakalaureusekraad ka ilma kooliskäimise ja eksamitetagi.Aga Estonian Business Schooli professor Arno Kirt väitis eravestluses Soome Instituudis,et taoline praktika täna enam ei toimi.No mulle kui ekspeatoimetajale võiks ikkagi teha erandi, usun.Sest ega mina kui freelancer tõlk ja ajakirjanik lähegi oma tindimärja diplomiga enam tööjõuturule lehvitama ega nooremailt tööotsa eest näppama.
Aga pärast eilset kohtumist Tallinna volikogus suurüritusel paljude Eesti linnade esindajatega, kus pealinna volikogu esimees hr.Vitsut pakkus välja Euroopa kultuuripealinnade võrgustiku loomise idee ning kuulus ja kummaline Linnar Priimägi esitles oma kogumikku Tallinna standard 2011"Eurooplase kultuuripõhi" mis on nüüd autori pühendusega mu raamaturiiulis ning sisaldab hulga olulisi kunsti-kultuuri-ja ajaloolisi fakte,mis üldharivad ning väga vajalikud kilvainimestele, igatmasti mõttemängude harrastajaile ning tudengirahvalegi ning millede mitteteadmises kahtlustan kolmveerandit eurooplasist, Mikihiiremaa harimatust massist kõnelemata.
Paraku pean kurbtusega tõdema,et need pool tosinat armsa Maarjamaa kaaskodanikku, kelle elutee katkes liiklusõnnetustes viimase paari päeva sees äkkalanud talve tõttu meie maanteedel ja tänavail ei vaja enam kübetki Linnari koondteosest.
Pigem huvitaks neid mu seisukoht,et minuaegsete põliste ja põhiste maanteelaste Riimaa,Luukase ja Harri Kuuse mantlipärijaina juhivad teedemeeste töid-tegemisi uued tublid parteisõdurid sm-d Tsäbovõitrad,kelle lähedased kolleegid kantsler Priske ja Maanteeameti pealik Tsäkko viibivad eelvangistuses hallitrellihotellis selmet korraldada maanteepatrullide tööd.Olen teinud reportaaze teemal,kuidas käbedad ja erivarustusega: libedusindikaatorite ja raadiojaamadega varustet mobiilsed kontroll-laborid kulgevad ööl ja päeval riigimaanteedel nii Soomes kui meil ning hoiavad silma peal teeoludel,libeduseohu korral teavitavad operatiivselt liivapuisturite ja sahkharjamasinate juhte ning inimesed jõuavad tervelt sihtkohta või koju,rekkad ei vedele Soome teekraavides ega raskeveokid ole põigiti Tallinn-Tartu maanteel.Kas pole ühiskonnale odavam viis toimetulekuks? On ju selge,et avariiohvrite taastusravi Haapsalu Neuroloogilises on kallis ja aeganõudev.Tänase meediauudise põhjal isegi patsiendi omaosalusmakse tõttu vahel ülesaamatu.Küllap seepärast hüüdsidki armeejuhid välja,et kahel rindel sõdivate liitlasriikide vigaseid sõjamehi peaks saadetama just Haapsalusse. Eesti on investeerinud tänapäevasesse taastusravisse miljoneid kuid kohalikud ei jaksa teenuse eest maksta.Olen minagi kahel aastal edukalt seda ravivõimalust kasutanud ja tahan taset kiita ning personali tänada.
Liikluslaineil edasi sõudes pean nentima tõika,et tänases parlamendis on vajaka sel teemal pädevaist rahvaesindajaist.Kuidas muidu seletada,miks oli pikem jahumine kiiruskaamerate teemal,et kas riivab privaatsust sõitjate pildistamine ja mis saab siis kui lätlaste eeskujul hakatakse autode esimesi regnumbreid kokku mäkerdama et trahvist pääseda.Ja et mida hakata peale veapunktisüsteemiga.Lausa naljakas oli kuulda kummalisi hinnanguid veapunktidele,kuigi paljudes riikides süsteem toimis,ja edukalt.Tagatipuks sai just elujõu uuest aastast rakenduv Liiklusseadus,kus klubikolleegist liiklusjurist Indrek Sirk tuvastas rea küsitavusi.Näiteks-miks ei tohi koolipoiss oma kodukarjamaal õppida mootorratta- või autosõitu ja kas on vaja karistada õllelõhnadega pereisa,kes istus traktorirooli oma kodutalu põllul. Mõni arvab küll,et sealt hea ka maanteele põigata.Aga kui ta seda veel teinud polnud?Kas karistame naabrineiu vägistamise eest kohe ka meest,kes oli äsja olnud vahekorras oma armulise abikaasaga?
Toodud näitest peaks piisama,et parlamendis leiduks märtsivalimiste järel kohake ka sõiduõpetaja kvalifikatsiooniga, ABCDE kategooritega autojuhist parlamentäärile,kel see tase vaid arstitõendi taga- kui tervis väheke enam taastubki ja dokument taas jõus, ega omandatud tarkus kadunud.Kuigi täna enam tuletõrje- ega kiirabiauto rooli ei pääsekski.Sest alles hetkel vaid ABE ehk tsikkel,sõiduauto ja selle raskehaagis.
Ega,s kedagist.Seekord siis sedasi
et Sepo tuvastas Sissyl käpaotstes okkad (küüned)
nagu täna selgus.Ja Pätu pärast sinepimaitsmist:
Sinep ei ole kasulik (?)Ja nii ongi,sedastab
endiselt teie metskapten Neemo E.Poldre

No comments:

Post a Comment