Polnud tegu ei Erna retke ega Utria dessandiga nagu mõni asjassepühendamatu võiks vene vägede öise väljaastumise põhjal oletada-nimelt saatis Putleri fashistlik valitsus ukrainlasi ähvardama oma armee, kes hõivas Krimmis endale tugipunkti senise sõjaväebaasi naabrusse.Kuidagi imelik on näha relvis ning automaatidega varustet laigulisi ähvardavaid poose ja positsioone võtmas-kas see on ikka võimalik XXI sajandil nagu ka eelmise maailmajagamise aegu.Suurriiikide liidrid on võtnud karme hoiakuid ning isegi Obama helistas Kremli väikemehele ja noomis et mis te teete,mis te teete.Tädi Merkel oli ka üks kisakoori tegijaist.Ukraina kuulutas välja üldmobilistatsiooni ning loodab kähku derzaavainimestele panna vastu 190 tuhandelise rahvaarmee.
Kui aus olla, siis ma aimasin sündmuste sellist arengut ette juba siis kui Kiievi keskväljakul kahe rahvuse/riigi vastasseis mõne nädala eest tekkis ja sadakond inimest relvadega maha notiti.
Ent naaskem Narva sündmuste manu.Oma kuujagu aega seedimisel olnud klubilaste ja meiega liitunud tehnikahuviliste väljasõit Eesti täna parimasse galvaanikaettevõttesse tutvumisretkele haaras pealinnast IVECO bussi rohkem kui tosinkond tõsitegijat nii üksiküritajate kui ennistamise firma omanike ringist.Lisaks pealinlastele tuldi oma autodega ka Pärnust ja Tartust.
Kuna olin veetnud päris rahutu ja vaevalise öö, sest keemiaravi tõttu lõi põhja alt ära ning kukkusin suht kontrollimatusse kõhulahtisusse, nii et öösel korra mõtlesin isegi et tulebki vist seekordsest pikast vintsutusest loobuda. Ent kuna mees peab olema oma saatusest suurem,neelasin vastava portsu tablette ning olin lepitud ajaks stardivalmis.Karmi öö järel suikusin lehte lugedes kohe unne kui linnast väljusime ning ärkasin alles siis kui Põdruse ristmik elik Kunda teeots oli mööda lännu.Narva sisenedes ootas tehnopark kohe linna piiri juures.Kähku olime galvaanikatsehhis ning uudistasime ning näppisime kroomdetailidest toodangunäidiseid ning meeste töövõtteid.Peaettevõtja Igor Brokk oli saanud paika päris arvestatava varustusega tsehhi.Välja oli pandud ka taastamisel olev auto GAZ-21-02, mis peaaegu värvieeltööks valmis.Tõstukil seisis lahtivõtmise ootel Erich Honeckerile kuulunud pealtnäha heas komplekteerituses GAZ-12 ZIM ning töökoja põrandal ootas tublit keevitusmeistrit ning oma aega vene maastur GAZ-67 B.Täiesti rape,rooste söödud kere jäänuk. Käisime võõrustaja järel mööda tsehhi ning talletasime tema jutulõnga, eriti mina. Saime teada et olenevalt detailist tuleb seda pista vanni 20...50 korda ning jälgida täpselt aega et vidin liiga ei saaks. Kuna elektrikulu ning kemikaalivajadus on suured, neelab tööpäev ca 1600 eurot ainuüksi tehnoloogiale. Ka on vaja teenida palkadeks ning firma kasumiks. Aastal 2001 alustatud kroomdetailide ettevalmistustsehhist Narva tehasele Baltijets ning ühest autoteenindustöökojast kasvasid loomulikul teel välja galvaanikatsehh,shikkide mootorrataste ehitamise ja nendega sõitmise klubi Magnum ning imehead klubiruumidki,kus olid näitusesaal, puhketuba ja baar,selle taga isegi lastetuba jm vajalik sest koos käiakse perekonniti.Hea maitsega sisustatud avarais klubiruumes toimetas mõlemal korrusel me tubli vastuvõtja Igor. Mees nagu orkester, nagu ma teda õhtusel ärasõidueelsel lahkimiskätlusel tänades kinnitasin.Kiitust vääris ta ka meile serveeritud lõunasupi eest - imehea slaavipärane seljanka erisuguste oliivide ja hapukoorega . Paksusega et lusikas seisaks ikka sees püsti...
Narvas käimine innustas kõiki kohalolnuid ning loodan et vanasõidukitaastamine saab tugeva tagala tõttu kõva impulsi. Tublide restaureerijate innustamiseks ning tegijate valgustamiseks vajame kahte lugu-ühe tellis ülelahe klubilaste väljaannne Automobiili ning teise müüb kohapeal kasvõi Autolehele nende autor teie paadikaptenist kirjatsura Neemo E Poldre
Sunday, March 2, 2014
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment