Saturday, March 29, 2014

Papa,kas tead,et Ukraina ja Venemaa vahel on sõda

sellise hüüatusega tulid pojukesed koolist minu juurde, et papa Enno juures rahulikku pärastlõunat veeta.Puhata väsitavast koolipäevast,veidike homseks õppida ja oma lemmiksõjamängu mängida.Mis toob kaasa näitleja Patriku dramaatilisi kukkumisi ärast nö kuuliga pihtasaamist, Sebastiani varjumist tooli või ukseava taha ning minu mängult paugutamist mulle usaldet automaadist, mille toruotsas väreleb punane tuluke kui triklile vajutan.Kas siis oli sõda kui sina sündisid, pärib Pätu murelikult. Kui veel väike olid kas siis sõda käis, kõlab järgmine küsimus ning kohe samad päringud Liisa kohta. Edasine  vestlus puudutab sõjakoledusi ning pommitamisi. Rahustan vennakesi kuis oskan ning adun kuidas ärev aeg on pannud noorukesed südamed põksuma.Kirjeldan neile, kuidas olin noorena vene sõdur Ukrainas kolm pikka aastat. Ja jälle möödapääsmatu küsimus-kas siis oli seal sõda. Ei,olin lihtsalt üks  okupant nagu täna öeldakse...Siis vahetan teemat, sest Sebastian küsib  miks mul täna selline soeng. Näitan oma pressikeskuse peatoimetaja dokumenti Transpordikomitee päevilt aastal 1989, kus mul korralik pikk juuksepahmakas ning habegi ees. Milline oli sinu Liisike sel ajal, uudistab Sebastian.Ja otsingi välja autojuhi arstitõendi  sovetiajast. Aga veel nooremana, pärib Sepi. Seepeale näitan talle oma pruudiraasukese tudengipiletit ajast,mil ta oli just astunud Tartu ülikooli. Kas on pilti kus Liisike lapsena, pärivad ajaloohuvilised noored. On ikka, aga mitte siin, vastan. Loomulikult on teisel korrusel me mõlema perealbumid, aga mina neid sealt kätte ei saa. Kui Mimmiliisa aprilli neljandamal taas kodus tagasi,eks siis saavad näha.
Eile õhtul oli mul Tenerifega skaibiühendus,pärastlõunal tegin salaliigutuse-saatsin Juke Nissani esindusse korralisele hooldusele ja rattavahetusse, sest juba paari loetud päeva pärast laksab kraesse naastrehvikeeld.Miks salgan seda autohooldust -sest mu kaine sohver võtab iga käiku sinna seitsme maa ja mere taha kui isiklikku karistust nagu ka autopesulas ajaraiskamist. Huvitav küll, et kelguga mäest alla lasta meeldib, aga sõiduriista tagasi mäkke vedada mitte.Nüüd tahan teda kojusaabumisel üllatada sest auto on õuel laskevalmis.
Poliitikast pole tänagi pääsu. PM kirjutab et Kallas soovitab Euroopal kaaluda teemaksu.Kui see pole kättemaks Eesti rahvale ülitarga poliitikamehe hülgamise eest,siis on küll midagi muud lahti.Äkki just paljude majandusinimeste oodatud raskeveokimaks mida harrastavad mitmedki riigid, kaasa arvatud punavene.Et endiselt on rahandusministrina ametis ülbikjürgen,võidakse siinmail lajatada selle maksuga meile kõigile et päästa kreekamaalasi raskest majanduslikust olukorrast, kus pension vaid 1200.- mis on ju selge vanurite mõnitamine.Veotransport koormab teedevõrku kõige enam ning veokite maksustamine on omal kohal,tõdeb teie
paadikapten Neemo E Poldre
kes on transpordiministrite kõneisikuna üle elanud koguni kolm ministrivahetust.

No comments:

Post a Comment