Thursday, May 14, 2009

EestiPoiss

Õhtust,sõbrad nii siin kui seal.Eriti seal,sest mööda ilma rändasin vahepeal minagi.Eile näiteks väisasime bussitäie Ajakirjanike Liidu kolleegidega seda Lõuna-Eestit,mis vanade ja kobedate arust kõige ilusam riik maailmas (?) Ja tundus,et polnud sel vägagi vigagi:hommikut alustasime Otepää vallaisade juures kohvilauas.Seejärel tutvusime sealsete ilmakuulsate,vanade ja uute spordirajatistega(vana oli Tehvandi ammune spordikeskus e. kindlus/ aatomivarjend /hotell koos alpikambrite jm vajalikuga.Uued olid ekstreemspordipark ja vastne hüppetorn,kuhu otsa mina küll ei roninud:miks kolleegidele lonkurina pidurit teha? Külastasime soomlaste vineeritehast,kus Eestimaa sirgeist kasetüvedest sikutati välja hulga ruutmeetreid kvaliteetset kasevineeri MADE IN FINLAND nagu pakendietikett kinnitas.Ja kirjapandut tuleb uskuda.Ja sedagi,et sai käidud mõnusas Tammuri talurestoranis,kus asjalik noor mees Erki Saar pakkus häid veine huvitava oma snäki kõrvale.Muide, ilmselt samas paigas nautis gourmeetoite Anne-Liisi vennas oma perega u.nädal tagasi.Elamused mitte kehvemad kui Piisonifarmi Roosioru majas Rakvere-taguses Põlula Hillari valdustes.
Kauneid-põnevaid hetki pakkus ka Suusamuusemi ja Lipumuuseumi nooruke perenaine.Keda kiitsin tähelepanu eest,millega ta oskas meid vastuvõtul üllatada:mõnus suusatõrva lõhn lõi ninna kui buss oli peatunud Otepää kiriku iidse pastorimaja e. suusamuuseumi õuel...Piiga vastas vaid, et majakatuse remondiga seoses see tõrvahaju üle hoovi lehvis.Olgu kuis oli,lahe liigutus ikka.Ka Pühajärve restoranist ümberehitatud ülikenast modernhoonest väljusime superelamustega.Lukskorterite,sauna ja lifti ning jõusaaliga varustet eurotasemel majakeses GMP Clubhotel.Samas koha leidnud Alpirestoranis mäenõlval oldi meie tulekuks mõnus õhtusöök vormistatud.Endisest Pühajärve restost eurotasemel majakeseni kasvanud hoone on jõudsalt arenenud küllap...inimsõnniku peal.Sest omanik Kalle Sults oli mulle teadaolevalt üks Tallinna esimesi tualetiärimehi.Kui soome marga õitseajal ning rublikute hääbudes uuristati Musumäe nõlva sisse vastu Valli tänavat üks tubli kakamaja,mille asemele hiljem tekkis asjalik alkomüükla. Junnimeistritelt noppis oma tulu terane Kalle.Vat selle õdusa valuutakakamaja toodangu toel kasvasid-kosusidki Sultsi Kalle rikkused, kes omas seejärel tehnikaajakirja,kuhu palkas Margus Hans Kuuse.Ja siis ostis ära Eestimaa mõlemad Packardid:Tartu autoõpetaja Jursi-vana cabrioleti ning Gennadi Lauri kuningliku tõlla.Lausa originaalkorras säilitatud luksauto,millele ma ise pretendeerisin,kui mul veel Mercedes Pullmani polnud.Põllumees teab,et inimese organismis toodetu pole söögirohelisele parim tungraud. Kuid rahameestel omad mõttemallid,mis lühikokkuvõttena:Raha ei haise.Ja tõega-polnud seal Otepää luksmajas ega trahteriski mingit ebameeldivat aroomi.Üllatav oli hoopis see,et mu vana kolleeg Vähjatiit sealsest ärist distantseerunud oli.
Ju siis Vene transiit ning Sillamäe uraan sedavõrd pühendumist nõudsid,et tuli koduselt Valgamaalt jäljed teha.Eks vend Vähk ju tea,kus kivi all need rasvasemad vähid pesa teinud onvad.Ida-Virumaal ju vähjadele vett kordades rohkem kui koduses Pühajärves.
Kena keik.Päev oli pikk:ärkasin hommikul kell 4,magama sain kodusel koikul keskööl.Manustamist oli minimaalselt-ainult Tammuri talus mõned veikipokaalid ning Alpirestoranis ca pudelike tummist punast.Sest kolm mu naabrusseistunud härrat keeldusid:kahel pealinnas autokesed ootel, kolmas viilis niisama.Rikkudes seadust ja kehtestatud norme:
"Eesti keskmine alkoholitarbimine on natuke rohkem kui ämbritäis puhast piiritust inimese kohta aastas ehk umbes kaks ja pool pange viina.Statistika järgi pole kogus viimastel aastatel küll oluliselt kasvanud,ent alkoholi hakkavad tarbima järjest nooremad".Tsitaadi lõpp.
Panen kah punkti ja võtan väikese yömyssy.Midaiganes see naabripoisul peaks tähendama .Pelgan,et goodnight-drink,mis toob hea une ning värvilised unenäod...
Olge ikka terved ning happyd !