Monday, December 22, 2008

EestiPoiss

Õhtutervitus koos tagasivaate-vihjeiga.Nende avariiohtlike hetkedega olid mul päris jaburad lood.Esimene oli lumisel talvel sitaste seitsmekümnendate (laen Lapinilt) aegu.Sõidame puhkepäevahommikul oma toimetuserahvaga Tartusse.Kose-Ristil arvab seltskond,et puhkaks vähe teemajas jalga.Pidurdan paremas teeservas vana trahteri ukse all. Järsku keegi loeb silti ja sõnab:avatakse hiljem,pööra vasemale,teise teemaja ette.Poolhämar hommikutund,taganttulijaid ei paista. Lappan lollilt ja kohusetundlikult rooli vasakule...ja lipsan läbi minuga samas suunas sõitva kiirbussi eest.Jõuan vaid silmata,et tuli tagant lennuga, parktuledega.Kui poleks kaitseinglit kapotil,oleksime end selle mürsuna tuisanud kolakaga kokku ja surnukski sõitnud...Ehmuda jõudsin hiljem,kui auto seiskasin ja labajalg gaasipedaalil kerge tõmblusega olnut märkis. Teine sama taseme lollus juhtus vist talvejagu hiljem.Kui mu tüdruksõber ja pruudikandidaat,algklassiõps Väikese Maarja koolist sealt Rakvere tagant,oli sunnitud karge külmaga visiteerima oma õpilaste peresid. Lahtilükatud külateede lumevallid olid üle Volga katuse,ja kuna olin tunde tiirutanud ning mitte ühtki hinge liikumas polnud,suutsingi uimerdada teel.Kaitseingli valvsuseta oleksin Helga igaljuhul ohvriks toond.
Olin üksildase hundina teel uitamas.Kui ühel teeristil võtsin suurema kaare,et vasaku halsiga sukelduda paremale,tuiskas meist hetk enne pööramist paremalt mööda Volga-takso,mis löönuks meid vurrina hange,kui oleksime kokku saanud.Julm hetk .Linnas sõitma harjunult olin igapäevaselt valmis tuvastama kaasliiklejate tegevust ja ära hoidma õnnetusi.Mis isegi korduvalt õnnestus.Miks siis linna piiri taga mu valvus uinus ning ingli abi tarvis läks?
Ja kes juhtis Mosse-furgooni,kui sügisel Sangastest Metsa Kalju isa talust pealinna purjetasime.Täispurjes kui tinaviled,sest onu Kalju oli ju RAI korrapidajaohvitser ning sõitis vaid töötõendi ettenäitamisel,mis vabastas kõik miilitsavormis mehed kainusenõudest.Täis jäime seepärast,et kümneid ja kümneid liitreid koduveini tuli vooliku abil villida ümber whiscypudeleisse,mida Kännu Kuke baarist tassisin.No mina olin päris apsat,Kalju roolis klaasistunud pilgul ja kivistunud näol.Kord isegi pidas RAI patrull meid kinni.Kui auto peatus,jooksid kolm menti me Mosse ette ja surusid käed vastu kapotti,et meie edasisõitu takistada.Kapten astus ligi ja nõudis papreid.See auto on autoinspektsiooni käsutuses,surus semu läbi hammaste, kui töötõendit vene ohvitseri nina ees vilgutas.Ja oh imet,see lõi kulpi ja kobis oma komandaga kanaarilinnu sisse tagasi.
Sõnaseletus:kanaarilind on blatnoi-keeles kollane sinisetriibuga mendiauto.
Tänagi oleks paslik pista punkt õhtupalve vaimus:
Inglid idast,inglid läänest
saabunud on teie tund!
Lennake mu voodi äärde-
valvama nüüd peate und!
Endiselt teie
E.P.

No comments:

Post a Comment