Sunday, June 7, 2009

EestiPoiss

Hyvää huomenta,ystävat!Olen pikkuisesti suomalaispuhen aalloilla. Kuna Riitta on kolmapäevani pikkulomalla,jäi me tänane kontakt ära.Ent jätkasin kohvilauas Vseviovi mõtetega tutvumist. Tegin seejuures kaks tähelepanekut.Esimene oli selline,et tark juudihärra kordas omal viisil mu vana kolleegi Valdur Telliskivi ammust diagnoosi ülbikuile.Ennast peab seaks ja teist mittekellekski (?)
Ja Davidi versioon e. toortõlge:kui inimene ise on väärikas,siis ta ei saa endale lubada ebaväärikust teiste suhtes.Ajalooprofessori,õpetlase suhu ei passikski hr.Savikivi e. Tellise(nagu teda toimetuses kutsusime)väljend, mis üpris talupoeglik/või isegi ajakirjanduslik,kui soovite.
Teine remark ja tähelepanek.Kogu Vseviovi jutt,tasakaalukalt serveeritud argumendid ning selle tonaalsus koos arukusega räägib sellest, et täna ei saaks enam naerda väite üle mu nooruspäevil:slaavlased tõid Narva tagant Eestisse kultuuri(!?). Mis oli üks tõsikommunistide vanu lemmikratsusid millel/ kellel eestlaste laagreid rünnati.Piltlikult öeldes, sest seda fraasi armastati korrata söögi alla ja söögi peale.Kõnetoolist küll sordiini all,kuid kahe rahvuse omavahelistes vaidlustes trammis, trahteris, töökohtades ikka ja jälle...Täna ma pole kindel,kas ma selle väitega sõdiks. Sest kuigi neil kultuuritoojail,my ass on neli tankisti koos Klenskiga ja kokk Zenja,on meil vastu panna omadki kultuurituse etalonid: keskööpizzade ja pardisufleede printsesside ning majoneesikrahvide kõrvale lapsesuuga ekspankur Mõisa-härra ninga Käopesa Ojulind jpt.Viimati hiilgas meie suursugune daam ning tipp-poliitikust blondy sellega,et põrutas maanteel otsa mahapudenenud puukoormale ja muutis purunenud auto remondi omavastutuse-ulatuse e. kolm tuhat eeku MINU VASTUTUSEKS,napsates talle tühise summa maksumaksja rahakotist st.riigilt kogujate ühiskassast. Kui oleksingi daamist juhi kõrval istunud, ikka usun,et Teine Kristiina ise peaks oma piskust palgast need kohutavad kolm tonni näpistama.Veike asi, aga häbi kuipalju!Esimene Kristiina oli teadupärast kuulus Seksi-Kristi. Kes oma nime ümber oreooli tekitas. Kuidas see tekkis:kas lubas 300 mehel e. tervel rivil pulgajunkruil järjest oma mättakese sügavusse kaevuda või harrastas tupega maalimist, enam ei mäletagi.Vahet pole,sest isik,kelle poolt täna hääletan,pani oma ülemusest Kristiinale diagnoosi ära kui mäletate.
A mul poogen e. pohh nagu vene keeles täna öeldakse.
Kallist rahu !Lõpetaksingi jutu starteriks pakutud Vseviovi sõnadega:"Mõni ütleb-ma ei tahtnud sellist Eestit.Olen kunagi öelnud:minu jaoks on Eesti päike,põllud,sipelgad,aga mitte halb ametnik , poliitik või naaber.See pole Eesti.Ei maksa neid asju laiendada kogu Eesti peale."
Oleksime purulollid,kui sellele alla ei kirjutaks.Onju?
Rahulist hingamise-päeva
lehva-lehva!
alati teie
Neemo E. Poldre

No comments:

Post a Comment